سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت بحران منطقه 20در سه شنبه آخر سال به حالت آماده باش در آمد

يكپارچگي و تعامل ادارات ذيربط سطح شهر در كنترل حوادث و جلوگيري از بروز رویدادهای ناگوار در وضعیت مطلوبی ست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،اصغر عطائي  گفت: به منظور برگزاری مطلوب، پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان در مراسم چهارشنبه سوری؛ ادارت ذیربط شهرداری منطقه 20 در حال آماده باش هستند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرری هم با تاکید بر اهمیت هوشیاری بیشتر سازمانهای مختلف برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک در این روز، گفت: افزایش توانمندی ، هماهنگی و حضور به موقع ارگانهای مربوطه در هنگام بروز بحران و لزوم آگاه سازی خانواده ها بسیار ضروری است.

سرهنگ طباطبائی با بیان این که در سه شنبه آخر سال معابر و میادین اصلی شهر به عنوان نقاط حساس تحت نظارت قرار می گیرند،گفت: توجه نیروی انتظامی بر محلهای خاصی که در چند ساله اخیر محل برگزاری مراسم است متمرکز خواهد شد.

جانشین معاون فرهنگی اجتماعی منطقه 20 نیز نقش فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان برای پیشگیری از وقوع بحران و کاهش خسارات جانی و مالی را بسیار اهمیت دانست.
معبودی همچنین ازتلاش های ائمه جماعات؛ معتمدین و مدیران محلات در آگاه سازی جوانان خبر داد و  تشکیل جلسات مختلف با دبیران شورایاری؛ مدیران محلات و مسئولین اجتماعی نواحی،تشکیل کارگاه های آموزشی برای نوجوانان و جوانان در سراهای محلات و مدارس و اطلاع رسانی از  طریق چاپ بنر، توزیع بروشور و سی دی آموزشی را از اقدامات حوزه اجتماعی عنوان کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 20 هم با بیان اینکه این حوزه به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان از روز 26 اسفند ماه تا 4 فروردین در حال  آماده باش است گفت: با توجه به تردد زیاد شهروندان در روزهای پایانی سال و برای جلوگیری از بروز ترافیک در معابر شریانی و بزرگراهی، معابر جایگزین در نظر گرفته شده است و پایانه های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و مترو هم آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

علیرضا اسفراینی نژاد با بیان اینکه متاسفانه در مراسم سه شنبه آخر سال آسیبهای زیادی به المانهای ترافیکی وارد می شود، گفت:این حرکت علی رغم صرف هزینه های زیاد از بیت المال، چهره شهر را در آستانه سال نو ناخوشایند می کند و لازم است کودکان و نوجوانان را آگاه و با تعامل و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی برای جلوگیری از بروز حوادث تلاش کرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 نیز گفت: پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه 20  با حضور نمایندگان سازمانها و ادارات مسئول از ساعت 18 روز27 اسفند ماه در اتاق بحران منطقه تشکیل می شود و دوربین های سطح شهر به  این محل متصل است.

محسن کریمی با بیان اینکه تانکرهای آب و واتر جت ها از قبل آبگیری و آماده  به کار هستند، جمع آوری مواد اشتعال زا از قبیل لاستیک های مستعمل، جعبه های میوه فروشی، حمل زباله، ضایعات و نخاله،حضور و استقرار خودرو های 137 و گشت شهربان در نقاط مهم و استراتژیک را از اقدامات حوزه امور شهری شهرداری منطقه در این روز اعلام کرد.

کریمی با بیان این که هماهنگی لازم با شرکت پخش فرآورده های نفتی در خصوص رساندن سوخت جایگاه های عرضه مستقیم به ويژه در نقاط پر ازدحام صورت گرفته است، گفت: تا قبل از ظهر این جایگاه ها بایستی سوخت گیری کنند و از تحویل بنزین در ظرف های جداگانه برای استفاده در خارج از محیط جایگاه های سوخت رسانی هم جلوگیری مي شود.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در آشنايي شهروندان با مخاطرات شب چهارشنبه سوری افزود: نیروی انتظامی نقاط حساس و پر خطر را شناسایی و برای کنترل و جلوگیری از بروز حوادث نسبت به مستقر نمودن نیرو در آن محلها اقدام می کند و نیروهای بسیج نیز برای پشتیبانی و همکاری با نیروی انتظامی وارد می شوند.

دبیر ستاد بحران منطقه بازگشایی مسیرها، گشت زنی و استقرار تیم های اطفای حریق و آماده باش کامل  ادارات و سازمان های ذیربط از جمله راهور، آتش نشاني، اداره برق، آب و فاضلاب و گاز، در كنترل پستهاي برق و گاز را از دیگر تمهیدات صورت گرفته برای این مراسم عنوان کرد.

وی درباره نقش خدمات درماني به شهروندان هم گفت: مراکز درمانی و تامین کادر پزشکی مورد نیاز توسط بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی و همچنین درمانگاه شهرداری منطقه 20 و مراکز درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری به عنوان مراکز پشتیبان در نظر گرفته مي شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: مدیریت ، بحران ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.