سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

آلودگی رودخانه ها و خطر زیست محیطی برای ماهیان کفال

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از آلودگی ماهی کفال دریای خزر خبر داد و گفت: مشکلات رودخانه‌ها در کمیسیون اصل 90 بررسی می‌شود.

ناصر مهردادی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به وجود 12 رودخانه مهم به لحاظ شیلاتی و زیست محیطی در استان مازندران اظهار داشت: آب بیش از 60 رودخانه کوچک و بزرگ به دریای خزر می‌ریزد که برخی از آنها هدایت‌کننده مواد مغذی و مشکلات زیست محیطی به دریا هستند.

وی بیان داشت: اخیرا به دلیل مشکلات رودخانه‌های شمال کشور در کمیسیون اصل 90 حاضر شدیم و در آنجا مشکلات استان مطرح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تأکید کرد: تا زمانی که مشکل پسماند شهری و روستایی، تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی پراکنده حل نشود رودخانه‌های استان آلوده می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده نادرست کشاورزان از کود، سم و برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان مازندران، گفت: ما به مشکلات اشراف کامل داریم ولی تا این مشکلات حل نشوند نمی‌توانیم مدیریت ویژه‌ای را انجام دهیم.

این مسئول اضافه کرد: آنچه مشخص است این بوده که مشکلات در این زمینه شفاف هستند و در بحث پایش زیست محیطی مشکلات مشخص شده است ولی در بحث مدیریت مشکلات دچار تنگنا هستیم.

وی با اشاره به کاهش ذخیره‌گاه شیلاتی دریا خزر، عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین علت‌های این مسئله آلودگی رودخانه‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تأکید بر ایستادگی در برابر متخلفان، عنوان داشت: در این راستا نشست‌هایی با رئیس دادگستری استان داشتیم.

وی ادامه داد: استاندارد بحث آب شرب با چالش‌های روبرو است که نیازمند پیگیری است.

این مسئول اذعان داشت: در همه زمینه‌ها محیط زیست نیازمند حمایت است در غیر این صورت سلامتی مردم در دراز مدت دچار بحران می شود.

مهردادی درباره آلودگی ماهی کفال دریای خزر نیز تصریح کرد: نمونه‌های مختلفی را از قسمت‌های مختلف گرفتیم و اطلاعات نگران‌کننده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان یادآور شد: برای مشخص شدن و قطعیت از نتیجه آزمایش‌ها اقدام به نمونه‌گیری مجدد از ماهیان کفال کردیم و در صورت نیاز اقدامات لازم در زمینه رفع مشکل صورت می‌گیرد./س

 
برچسب ها: رودخانه ، کفال ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.