سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مجلس سوریه:

توطئه علیه سوریه نمی‌تواند محور مقاومت را تضعیف کند/ بحران‌سازی برای سوریه از قبل برنامه‌ریزی شده بود

نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سوریه با اشاره به پیروزی های مستمر ارتش این کشور علیه تروریست های تکفیری گفت: توطئه بین‌المللی و منطقه‌ای در سوریه نمی‌تواند محور مقاومت را در منطقه خاورمیانه تضعیف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "عمار الاسد" در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از دمشق درباره ارزیابی خود از تحولات سوریه گفت: آغاز بحران سوریه یک شبه نبوده است و طرف‌هایی که می‌خواستند در این کشور بحران‌سازی کنند از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و مقدمات حضور گروه های مسلح تروریست را در سوریه فراهم کردند. تروریست‌ها در نقاط مختلف سوریه به دنبال از بین بردن روح زندگی هستند و ملت سوریه نیز تاکید دارد باید همه تروریست ها نابود شوند و حمایت گسترده ای از ارتش سوریه برای نابودی این تروریست ها وجود دارد و هر روز تظاهرات مختلف در این کشور در دفاع از ارتش برگزار می شود. کشورهای مختلفی در منطقه و در عرصه بین المللی در پی ضربه زدن به سوریه هستند و اسرائیل یکی از این رژیم هاست که می خواهد سوریه تضعیف شود. تل آویو خواهان صلح برای سوریه و کشورهای عربی نیست و از گروه های مسلح تروریست حمایت می‌کند. ملت سوریه تاکید می کند باید از طریق راه حل سیاسی به بحران پایان داد و گفتگوهای سوری-سوری بدون فشارهای خارجی آغاز شود.

وی افزود: سه سال از بحران در سوریه می‌گذرد و پس از این همه فداکاری ملت سوریه نمی توان پذیرفت که راه حل خارجی بر شهروندان این کشور تحمیل شود.

وی درباره حمایت برخی از رژیم های عرب خلیج فارس از تروریست های مسلح در سوریه بیان داشت: این رژیم ها ابزار سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند و می خواهند محور مقاومت در منطقه تضعیف شود و دیگر مسئله ای به نام فلسطین وجود نداشته باشد. تا کنون گروه های تروریستی نظیر جبهه النصره، جبهه اسلامی و داعش که در سوریه به کشتار ملت سوریه و ویران کردن این کشور مشغول هستند گلوله ای به فلسطین اشغالی شلیک نکردند و تا کنون عملیاتی علیه اسرائیل و نظامیان این رژیم نداشته اند. 

وی افزود: نقش اساسی سوریه حفظ عزت و کرامت ملت‌های عربی است. اگر سوریه در شرایط کنونی بخواهد جولان اشغالی خود را از اسرائیل بازپس گیرد به آسانی و با رها کردن فلسطین می تواند به این خواسته برسد. اگر نظام سوریه فلسطین را رها کند، آمریکا و دیگر کشورهای عربی، پرچمدار حمایت از نظام سوریه خواهند شد و این کشور را الگوی دموکراسی در منطقه معرفی خواهند کرد.
"عمار الاسد" ادامه داد: توطئه کنونی علیه سوریه آرمان‌های این کشور را در حمایت از مسئله فلسطین هدف قرار داده است. امروز رئیس جمهور بشار اسد، آیت الله علی خامنه ای و سید حسن نصرالله بیش از رهبران فلسطینی بر ضرورت حمایت از فلسطین سخن می گویند. یکی از نشانه‌های بحران تحمیلی بر سوریه را می توان با شرط اسرائیل از فلسطینیان آشکار کرد. این رژیم از فلسطینیان می خواهد اسرائیل را به عنوان رژیمی یهودی به رسمیت بشناسند تا آمریکا و اسرائیل بتوانند سیاست تجزیه کشورهای منطقه را بر اساس بافت های قومی و مذهبی به پیش ببرند. نهادهای بین المللی به حضور نزدیک به یکصد هزار تروریست در اراضی سوریه از بیش از هشتاد کشور اشاره می کنند. خنده دار که حضور این تروریست ها را در سوریه نمادی از انقلاب این کشور می دانند.شکی در این نیست دولت سوریه به مقابله با تروریست ها ادامه خواهد داد و سوری ها از ارتش و دولت این کشور برای مقابله با تروریست ها تا پایان حمایت می کنند.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر روند آشتی ملی نیز در کشور ادامه دارد تا کسانی که فریب تروریست‌ها را خوردند به آغوش بازگردند و سوری ها بتوانند بار دیگر کشور خود را بازسازی کنند و ثبات و امنیت به کشور بازگردد. باید گروه های مخالف در مسئله راه حل سیاسی صادق باشند و از طریق راه حل مسالمت آمیز و گفتگو با دولت سوریه به مشکلات پایان دهند. گروه های مخالف به آمریکا تکیه نداشته باشند چرا که این کشور در سوریه مزورانه رفتار می کند و رئیس جمهور اسد طرح خود را برای راه حل سیاسی در کشور اعلام کرده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.