سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور:

تأمین هواپیماهای جدید برای تصویربرداری پوششی کشور

آزمونده اردلان گفت: در این مدت تلاش کردیم تا پروازهای پوششی به صورت دوره‌ای در کشور آغاز شود امری که تاکنون فقط یک بار انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا آزموده اردلان رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در نشستی خبری به ارائه گزارش عملکرد خود در 100 روز گذشته پرداخت و اظهار داشت: از زمان قرار گرفتن در پست ریاست سعی کردم وضعیت سازمان را به دقت مورد شناسایی و نواقص موجود را برطرف کنم همچنین در صدد برآمدم تا با تقویت سازمان اطلاعات و آمار را به صورت دقیق جمع‌آوری کنم.

وی ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم تا پروازهای پوششی به صورت دوره‌ای در کشور آغاز شود امری که تاکنون فقط یک بار انجام گرفت.

اردلان تأکید کرد: تصاویر پوششی علاوه بر اطلاعات توپوگرافی اسناد کشور محسوب می‌شوند و تکرار آن در باب شناسایی پیشرفت و توسعه الزامی است.

وی در توضیح سامانه ملی هدی افزود: در راه‌اندازی شبکه ملی هدی تلاش داریم تا اطلاعات مربوط به نقاط مبنا را به کمک ایستگاه‌های جی‌پی‌اس در اختیار کاربران قرار دهیم.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: شبکه ملی هدی ابزاری است که به کمک آن مختصات دقیق مکانی را از طریق درگاه اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهیم.

اردلان بیان داشت: به روزرسانی نقشه‌های پوششی و تولید آن با مقیاس‌های بیشتر نیز در کنار پروازه‌های پوششی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش ژئوماتیک برای بیست و یکمین نوبت از جمله‌ فعالیت‌هایی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان نقشه‌برداری گفت: نمایشگاه تجهیزات صنعت نقشه‌برداری نیز در کنار همایش ژئوماتیک خرداد 93 در برج میلاد برپا می‌شود.

اردلان تأکید کرد: در 100 روز گذشته تلاش کردیم تا از پنج هواپیمای تصویربرداری قدیمی موجود برای پروازهای پوششی استفاده کنیم  که خوشبختانه دو هواپیما قابلیت پرواز دارند.

اردلان ادامه داد: بابت پرواز هواپیماها به آفتاب که متولی نگهداری آنها می‌باشد، سازمان نقشه‌برداری 7 میلیارد تومان بدهی تجمیعی دارد.

وی یادآور شد: هزینه سوخت یک فروند از این هواپیماهای قدیمی برای سفر رفت و برگشت به مشهد 6 میلیون تومان است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشو ر اظهار داشت: با توجه به وسعت کشور پروازهای پوششی را هر پنج سال یک بار با پنج هواپیما انجام دهیم حدود سه سال طول می‌کشد تا تصاویر پوششی قابل مصرف شود اگر بخواهیم این زمان را کاهش دهیم باید تعداد هواپیماها را اضافه کنیم.

اردلان گفت: پرواز پوششی شهر تهران در روزهای اول سال آینده با هزینه سازمان به مدت 10 روز انجام می‌شود.

وی از به آب انداختن کشتی‌های سازمان خبر داد و گفت: دو شناور 34 متری و 12 متری که برای تعمیرات به مدت شش ماه از آب خارج شده بود هفته گذشته برای انجام خدمات هیدروگرافی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اردلان بیان داشت:‌ برای ممانعت از موازی کاری در امر نقشه‌برداری در صددیم تا سامانه‌ای مانند گوگل ارث در کشور راه‌اندازی کنیم.

افزود: در سازمان‌ها و ادارات واحدی به نام جی‌آر‌اس وجود دارد که به طور موازی با سازمان نقشه‌برداری اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مکانی می‌کند.

اردلان ادامه داد: با به روزرسانی اطلاعات مکانی از طریق درگاه اینترنتی اطلاعات را در اختیار عموم قرار می‌دهیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.