سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد سابق رياست جمهوری آمريکا:

آمريکا نمی‌تواند درگير جنگ هسته‌ای با روسيه شود

نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد آمریکا توان ورود به جنگ هسته‌ای با روسیه را بر سر کریمه ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی ، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد آمریکا توان ورود به جنگ هسته‌ای با روسیه را بر سر کریمه ندارد. 

 "لیندون لاروش" در گفتگو با این شبکه درباره بحران کریمه گفت: به نظر من "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه درباره کریمه حاضر نمی‌شود کوتاه بیاید و به تهدیدهای آمریکا و اروپا تسلیم شود.

پوتین دلایل محکمی برای موضع‌گیری خود دارد. اول از همه اینکه ریاست جمهوری اوکراین معلوم نیست. رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد که رهبری در اوکراین روشن و معلوم است اما این طور نیست.

 رئیس جمهور واقعی اوکراین "یانوکوویچ" است که اختیارات او از طریق غیرقانونی لغو شده است و هنوز هیچ جایگزین قانونی به جای او منصوب نشده است. بنابراین روسیه حق دارد درباره وضع کریمه که بیشتر ساکنان آن را روس تباران تشکیل می‌دهند، نگران باشد.

به نظر من دولت آمریکا می‌خواهد تنش با روسیه را بر سر بحران اوکراین تا آستانه جنگ پیش ببرد. البته جنگ رخ نخواهد داد زیرا رئیس جمهور آمریکا خودش در داخل کشور با مشکلات زیادی روبروست و احتمال دارد در کنگره استیضاح شود.

 همچنین آمریکا نمی‌خواهد درگیر جنگ هسته‌ای با هیچ کسی شود. اوباما همچنین با سنای آمریکا به شدت دچار مشکل شده است. بنابراین با توجه به همه این مشکلات بعید است اوباما بتواند بر سر اوکراین با روسیه وارد جنگ شود.

 شاید رئیس جمهور آمریکا با حمایت ملکه انگلیس متعهد به اجرای این سیاست و استفاده از جنگ اتمی باشد اما مردم آمریکا با این سیاست مخالفند. در هر حال جنگ آمریکا با روسیه به معنای جنگ هسته ای است و جهان چنین جنگی نمی‌خواهد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.