سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال نو را با" پوستی قرمز" شروع نکنیم

برخی از مشکلات پوستی در افراد نیازمند به مراقبت بسیار دقیق است ودر صورت هر گونه کوتاهی درمراقبت از پوست می‌تواند تشدید شدید علائم بیماری را در افراد سبب شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ یکی از بیماریهای شایع پوستی که بیشتر در افراد با پوست روشن بروز می کند "بیماری روزاسه" است.

گفتنی است، عامل اصلی ایجاد کننده‌ی بیماری روزاسه هنوز کاملاً مشخص نیست اما برخی موارد و یا حتی مواد غذایی می‌تواند سبب تشدید این عارضه در افراد مبتلا شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، افرادی که در خانواد سابقه‌ی ابتلا به این مشکل پوستی را دارند بیشتر از سایرین درمعرض ابتلا قرار دارند.

پژوهشگران عواملی مانند قرار گرفتن درمعرض حرارت نور خورشید، سرمای شدید، ورزش و واسترس را  جزء موارد تشدید کننده‌ی این عارضه می دانند.

همینطور مصرف برخی ازمواد غذایی مانند ماست، خامه ترش، شکلات، مرکبات و حتی میوه‌ی اوکادو می‌تواند در افراد مبتلا سبب تشدید عارضه شود.

پژوهشگران به افراد مبتلا توصیه می‌کنند از محصولات آرایشی کمتر استفاده نمایند زیرا مواد شیمیایی می‌تواند سبب تشدید علائم شود.

چنانچه افراد از محصولات شیمیایی برای نظافت و یا گردگیری استفاده می‌کنند لازم است در محیطی با تهویه مناسب و با استفاده از ماسک و پوشش‌های محافظتی از این وسایل استفاده کنند زیرا این مواد به شدت می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی در آنان شود.

پزشکان دروهله‌ی اول به مبتلایان به این عارضه‌ی پوستی مشاوره با پزشک متخصص و انجام درمان ‌های دارویی را توصیه می‌نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پوست ، قرمزی ، روزاسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.