سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت:

موج سوم" آنفلوآنزا" همچنان ادامه دارد/ 22 نفر قربانی شدند

شیوع" آنفلوآنزای H3 N2 "امسال 22 نفر قربانی گرفت که همچنان موج سوم آن ادامه دارد.

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آنفولانزایی که امسال در کشور شیوع پیدا کرد از نوع H3 N2  است گفت: موج اول آنفلوآنزا از 25 آبان تا 27 دی با 443 مورد بیماری بستری در بیمارستان، موج دوم از 27 دی تا 25 بهمن با 162 مورد بستری در بیمارستان و موج سوم از 25 بهمن تا پایان سال ادامه دارد که تاکنون 70 مورد بستری در بیمارستان داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 6320 نفر به صورت شدید به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند افزود: از این تعداد 680نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

گویا در ادامه با اشاره به این که موج سوم آنفلوآنزا تا پایان سال ادامه دارد عنوان کرد: امسال تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا نسبت  به سالهای قبل کمتر بوده و روند شناسایی این مبتلایان بسیار سریع بود چرا که شبکه آزمایشگاهی در سراسر کشور در خصوص تشخیص سریع فعال بوده است.

وی ادامه داد: این شبکه آزمایشگاهی در بین کشورهای توسعه یافته و پیشرفته بسیار قابل توجه است و ایجاد چنین شبکه‌ای باعث شد که وقتی احتمال ابتلا در  یک فرد وجود داشت نمونه به یکی از 17 آزمایشگاه فعال در این زمینه ارسال می شد که بعد از چند ساعت جواب برای بیمارستان مربوط ارسال می گردید.

گویا به استانهایی که شیوع بالایی از لحاظ ابتلا به آنفلوآنزا داشتند اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تهران، آذربایجان غربی، البرز، قم، اصفهان و مازندران از بین دیگر استانهای کشور بالاترین میزان ابتلا را دارند و در کل 22 نفر امسال در اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.