سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری / معاون دفتر جنگل کاری و پارک های جنگلی سازمان جنگل ها اعلام کرد:

109 پارک و تفرجگاه جنگلی شمال آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

معاون دفتر جنگل کاری و پارک های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 109 پارک و تفرجگاه جنگلی در استان های گیلان و مازندران و گلستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

ˈبهرام دِلفان اباذریˈ در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت: ایام نوروز و فصل تابستان اوج بازدید مسافران از پارک های جنگلی شمال است و گردشگران از طبیعت منطقه به ویژه پارک های جنگلی بهره می برند.

وی ادامه داد : برخی از پارک های جنگلی شمال نظیر پارک جنگلی سی سَنگان نوشهر، چالْدره تنکابن، سراوان گیلان، قلعه رودخان گیلان و همچنین پارک های اَلَنگدره و دَلَند و قُرُق در استان گلستان هر سال پذیرای میلیون ها گردشگر است.

دلفان اباذری یادآور شد: این چند پارک، چشم انداز زیبا و جنگل انبوه دارند و به جز قلعه رودخان، بقیه در مسیر جاده اصلی شمال هستند و همچنین، زائران و مسافران مشهد مقدس نیز از این پارک ها استفاده می کنند.

وی با بیان این که مجموع مساحت پارک های جنگلی شمال کشور 37 هزار و 350 هکتار است ، افزود: از 109 پارک و تفرجگاه جنگلی موجود، تعداد 43 پارک در استان گیلان و 31 پارک در حوزه منابع طبیعی نوشهر (غرب مازندران) است.

معاون دفتر جنگل کاری و پارک های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 18 پارک و تفرجگاه جنگلی در حوزه منابع طبیعی ساری (شرق مازندران) و 17 مورد هم در استان گلستان قرار دارد.

دلفان اباذری بر وجود نظارت بر تمام پارک های شمال کشور تاکید و اضافه کرد: این نظارت شامل رعایت بُرد تفرجی و بوم شناختی و اجتماعی پارک ها است.

معاون دفتر جنگل کاری و پارک های جنگلی سازمان جنگل ها تاکید کرد: لازم است مردم از شاخه های درختان برای ایجاد آتش استفاده نکنند و فقط در جاهایی استراحت و آتش روشن کنند که برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسوولان پارک ها و آسیب نرساندن به رویشگاه های طبیعی تصریح کرد: مهم تر از همه چیز حفاظت از پارک و رعایت نظافت است که نشان دهنده ایمان محسوب می شود.

در تعطیلات نوروز سال گذشته حدود سه میلیون و 157 هزار نفر از پارک های جنگلی شمال استفاده کردند./س


برچسب ها: مسافران ، نوروزی ، پارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.