سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

موجودی صندوق توسعه ملی 57 میلیارد دلار است

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس گفت: موجودی صندوق توسعه ملی 57 میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری مقداد نجف‌نژاد افزود : در حال حاضر موجودی این صندوق حدود 57 میلیارد دلار است.

نجف‌نژاد تصریح کرد: از این 57 میلیارد دلار 10 درصد در بخش کشاورزی و صنایع مربوط به کشاورزی و 10 درصد در بخش صنعت و معدن اختصاص دارد که صنعت گردشگری را نیز به صنعت و معدن اضافه شد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود در صندوق توسعه ملی حدود 57 میلیارد دلار اعتبار موجود است یعنی قدرت پذیرش و ظرفیت جذب 57 میلیارد دلار برای چند سال است و این نشان از ثروت ارز کشور فقط در این صندوق دارد.

نجف‌نژاد ادامه داد: در گذشته میزان سود دریافت شده از اوراق مشارکت با تورم همخوانی نداشت که بنا شد در بودجه مصوب شده سال 93 سود واقعی‌تری برای اوراق مشارکت در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون مصوب شده در مجلس براساس طرح اوراق مشارکت شهرداری‌های کوچک و شهرداری‌های کلان یا چند شهرداری با کمک هم می‌توانند برای خود پروژه تعریف کنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی به فاینانس اشاره کرد و گفت: برای نخستین‌بار در ردیف بودجه کشور حدود 35 میلیارد دلار فاینانس واقعی تعریف شده است که باید فاینانس خارجی جذب کنیم و این فاینانس در واقع اعتبار ما است که در دست خارجی‌ها است.

 نجف‌نژاد تصریح کرد: در نشستی که با استاندار و نمایندگان مجلس استان برگزار شد مطرح شد برای رفع مشکلات استان از بودجه‌های فاینانس و اوراق مشارکت استفاده کنند./س

برچسب ها: موجودی ، صندوق ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.