سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

معرفی جاذبه های گردشگری لامرد فارس

شهرستان لامرد در فارس دارای جاذبه‌های مذهبی و تاریخی فراوانی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ شهرستان لامرد از جنوبی­ترین شهرستان­های استان فارس است که از جنوب به استان هرمزگان، از غرب به شهرستان مهر، از شمال به این شهرستان با مرکزیت شهر لامرد دارای 3833 کیلومتر مربع وسعت و فاصله آن تا شیراز 480 کیلومتر است .

این شهرستان با آب و هوای گرم در زمستان دارای طبیعت زیبایی است. نخلستان­های واقع در روستای پسبند اشکنان، هشر اشکنان، تنگ خور لامرد و بنگر نامو- اهل از جاذبه­های خاص گردشگری منطقه محسوب می­‌شوند.

خرما و قصب از محصولات شهرستان به شمار می‌­آیند.

نزدیکی شهرستان به حوزه کشورهای خلیج­فارس و در کنار آن دارا بودن فرودگاه بین­المللی باعث دسترسی آسان برای گردشگری شده است.

مسجد علی­خان 


از دیگر بناهای دوره قاجاریه اشکنان مسجد علی­خان است. این مسجد دارای تزیینات زیبای گچبری در ایوان و شبستان می­‌باشد.

سقف چوبی مسجد با نقاشی تزئین شده و دارای دو شبستان است که شبستان دوم آن در قسمت زیرین حیاط و شبستان دوم آندر قسمت زیرین حیاط و شبستان اصلی واقع شده است. در ضلع غربی و کنار مسجد، حمام علی­خان قرار دارد.


قلعه اشکنان

در بخش اشکنان، در شرق لامرد آثار قلعه­ای از دوره قاجار برپا می­باشد، که منسوب هب حاکمان محلی اشکنان است. مصالح به کار رفته در قلعه، خشت، سنگ و آهک است.

قسمتی از دیواره­های قلعه و دوبرج درضلع جنوب غربی و شمال شرقی آن هنوز پابرجاست. در میان قلعه عمارتی مانندکلاه فرنگی قرار دارد که قسمت­هایی از آن تخریب شده است.

پل آبرسانی رودخانه مهران

این پل که در منطقه اهل قرار دارد، بر روی رودخانه مهران (شور) قرار گرفته که آب کاریز را از سرچشمه اهل پس از طی 12 کیلومتر به روستای پاقلات می­‌رساند. این پل سنگ و ساروجی متعلق به حدود 1000 سال قبل است.

حمام علی­خان

این حمام از دو فضای اولیه، سربینه و گرمخانه تشکیل شده که در قسمت گرم‌خانه تون حمام نیز قرار دارد. از دیگر آثار موجود در شهرستان می­توان به قلعه‌­گبری، بندهای آبرسانی خشت و رکن­آباد، مسجد حمزه‌ ­اهل، مسجدجامع اشکنان، آب انبار علی­خان اشاره کرد./س

 

برچسب ها: جاذبه های ، گردشگری ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.