سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوریه با دسترسی هرچه بیشتر گروه‌های امدادی به شهروندان سوری موافقت کرد

صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) اعلام کرد دولت سوریه متعهد شده است امکان دسترسی هرچه بیشتر گروه های امدادرسان را به شهروندان سوری فراهم کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار، "آنتونی لیک" مدیر اجرایی یونیسف که در اردوگاه آوارگان سوری در دره بقاع لبنان سخن می‌گفت، افزود: در گفتگوهای این هفته با مقامات سوریه که در شهرهای حمص و دمشق برگزار شد، این مقامات متعهد شدند امکان دسترسی هرچه بیشتر گروه های امدادرسان را به شهروندان سوری فراهم کنند. 

وی افزود در این دیدارها، مقامات سوری اعلام کردند اجازه خواهند داد گروه های امدادرسان کالاهای مورد نیاز شهروندان سوری را در اختیار آنها قرار دهند از این رو انتقال مواد غذایی و دارو برای شهروندان سوری آسانتر خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد برغم چنین توافقی، برای مقابله با بحران بشردوستانه در سوریه باید اقدامات بیشتری به عمل آید. 

مدیر اجرایی یونیسف به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد و افزود سوریه اعلام کرده است با انتقال کمک های بشردوستانه از گذرگاهی در ترکیه به شمال شرق این کشور موافقت خواهد کرد.
 
رئیس کمیسیاریای عالی آوارگان سازمان ملل اعلام کرد شمار افراد بی خانمان در حال حاضر بیش از 40 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.
 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.