سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

آمریکا متوجه شده که در مذاکرات هسته‌ای چیزی برای گفتن ندارد / کمیسیون امنیت ملی با وزارت‌خانه‌های خارجه و اطلاعات جلسه بگذارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد آمریکا متوجه شده است در مذاکرات هسته‌ای چیزی برای گفتن ندارد و باید بپذیرد که قطع نامه‌های آنان وجاهتی نداشته لذا به عوامل خود گفته که فضاسازی جدیدی کنند تا در فضای غبار آلود بتوانند مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز اظهار داشت: رحلت فاطمه زهرا (س) را خدمت ملت و نمایندگان تسلیت می‌گویم، شخصیتی که پیامبر درباره او فرمود فاطمه پاره تن من است و کسی که او را خرسند کند مرا خرسند کرده و کسی که او را ناراحت کرده مرا ناراحت کرده و او گرامی‌ترین شخص نزد من است.
 
وی ادامه داد: هم چنین پیامبراکرم (ص) در جای دیگر می‌فرماید؛ فاطمه سیده زنان جهان از اولین تا آخرین است او پاره تن و نور چشم من و میوه دل من و روح من در بدن من است. این سخنان پیامبر به دلیل تکرار در گوش همه پیروان پیامبر طنین‌انداز بود و بارها رسول گرامی خدا برای رهایی امت از ضلالت عترت را همراه و همگام و هم‌سو قرآن شناساند و همگان را برای رسیدن به هدایت و کرامت و بهره جستن از معارف آفتاب‌گون و آموزه‌های دریا وار قرآن به تمسک آل الله فراخواند. اما عامل غفلت امت و عامل ناپایداری آنان در ظلم به فاطمه زهرا را باید در عواملی چند جستجوکرد که به بسیاری از این عوامل، دخت گرامی رسول در خطبه خود بدان اشارت نموده است مثل سستی یاران و سکوت آنان و دورویی و حرکت‌های منافقانه که ادامه این روند در حادثه کربلا مشاهده شد.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اما در این میان تغییر باورهای مردم و به شبهه کشاندن آنان با توسل به تبلیغات و عوام فریبی‌ها و شعارهای مردم پسند که باطن آن ستم بر مردم بود از عوامل مهم ماجراست که توانست باعث سردرگمی و غفلت جامعه گردد آن هم در مورد شخصیتی که همگان از بهترین بنده خدا بارها چنین تعابیر منحصر به فردی را شنیده بودند.
 
 لاریجانی تصریح کرد: این استراتژی فرهنگی آغازگر تغییر شرایطی بود که بعد در مبارزه با حکومت علوی و قرآن بر سر نیزه کردن دیده شد و بعدها همین سیاست عامل شهادت امام حسن (ع) و امام حسین(ع) گردید.
 
 وی افزود: در طول تاریخ اسلام و ایران بارها و بارها مسلمانان طعم تلخ مکر فریبکاران و منافقین و تزویرکاران را چشیده‌اند.
 
رئیس قوه مقننه اظهار داشت: مگر رضا شاه فاسد برای جلب نظر مردم در جلوی دسته عزاداران سیاه نمی‌پوشید و گل بر سر نمی‌گذاشت اما همین رضا شاه دیکتاتور دستش به خون مرحوم مدرس آغشته بود و مبارزان را به بند می‌کشید.
 
لاریجانی ادامه داد: محمد رضا شاه به زیارت خانه خدا می‌رفت و در سخنان خود احترام به اولیای دین می‌گذاشت ولی در عمل ریشه دین را می‌زد و با سازمان مخوف ساواک انقلابیون را به شهادت می‌رساند و با انواع شکنجه‌ها با آنان مواجه می‌شد.
 
نماینده مردم قم در مجلس بیان داشت: نفاق در گذشته از بستر فرهنگ و سیاست استفاده می‌نمود اما با روحیه تمسک به مذهب و لسان ساده‌تر. اما امروز نفاق مدرن با تمسک به ارزش‌های جهانی و انسانی و زبان فریبنده پیچیده‌تر همان ظلم را به اسلام که همان میراث فکری فاطمه زهراست و به مسلمانان که پیروان واقعی آن دردانه عالمند می‌کنند و این‌جاست که آن سخن امام علی (ع) را به خاطر می‌آوریم که در امانی توسی آمده است فاطمه (ع) همواره مظلوم و از حق و میراث خود محروم بود.
 
وی ادامه داد: آخر این چه ارزش جهانی است که کشورهای غربی در زمان شاه دیکتاتور چشم خود را بر روی کثافت کاری، فساد و ظلم و شکنجه‌های مالیخولیایی رژیم شاه بستند تا این رژیم با عوامل فاسد خود مواد مخدر را در کشور رواج دهد اما امروز که نظام اسلامی حکومت مردم سالار را در کشور محقق نمود و همگان در سطح جهانی مبارزه ایران با مواد مخدر را ستایش می‌کنند توسط سازمان ملل که باید عامل آرامش و صلح در جهان باشد ارزش‌های واقعی به سخره گرفته می‌شود وایران به دلیل مبارزه با قاچاقچیان و اعدام آنان مورد اهانت قرار بگیرد، این خیلی بی‌صفتی و بی‌وجدانی است.
 
 لاریجانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در مقابل تکرار این گونه گزارش‌های سازمان ملل باید در قانون و نحوه عمل مبارزه با مواد مخدر تجدیدنظر نمود و بگذاریم این مغزهای علیل در سازمان ملل خودشان با مواد مخدر مبارزه نمایند و دلیلی ندارد هم ملت ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهید بدهد و هم آنان این گونه گزارش‌های مغرضانه صادر کنند.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این ظلم و دغل کاری تحت یک فضاسازی فرهنگی و سیاسی سازمان یافته است که همان نفاق مدرن است چیزی به عنوان ارزش‌های جهانی و انسانی علم کرده‌اند و پشت آن سنگر گرفته‌اند تا به هر کجا که میلشان کشید تیراندازی کنند آیا دفاع از قاچاقچیان مواد مخدر ارزش‌ جهانی است؟
 
وی ادامه داد: واقعا خجالت آور است؛ کدام ارزش مشترکی از انسان‌ها در مورد اعدام قاچاقچیان مطلبی گفته است که دبیر کل سازمان ملل را این گونه به زیاده گویی واداشته است؟  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد دیگر این نفاق مدرن در آغاز حرکت جدیدی است که کاملا مخالف آرمان‌های این سازمان است، خط تشنج در صحنه جهانی نسبت به مناسبات ایران؛ آخر این سازمان برای صلح ایجاد نشده؟ هنوز مذاکرات هسته‌ای گام‌های اولیه خود را برمی‌دارد که توت‌پخانه نفاق مدرن این سازمان راه افتاد.  
 
لاریجانی تصریح کرد: اگر اعلام می‌کردید که این سازمان که با بودجه همه کشورها اداره می‌شود دربست گزارش‌های سیا و موساد را مبنای قضاوت خود قرار می‌دهد و در انقیاد شیطان بزرگ است کسی به شما خرده زیادی نمی‌گرفت ولی وقتی آن شعارهای مردم پسند را زمینه حمل این گزارش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا کرده‌اید، پرده از چهره نفاق سازمان یافته بین‌المللی برداشته می‌شود.
 
نماینده مردم قم ادامه داد: به نظر می‌رسد آمریکا متوجه شده است در مذاکرات هسته‌ای چیزی برای گفتن ندارد و باید بپذیرد که قطع نامه‌های آنان وجاهتی نداشته لذا به عوامل خود گفته که فضاسازی جدیدی کنند تا در فضای غبار آلود بتوانند مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند.  
 
وی بیان داشت: مثل برخی حرف‌های مقامات انگلیس در روزهای اخیر در پارلمان قلابی رژیم صهیونیستی که این روزها به سیرک سیاسی بامزگان ناهوشیار بدل شده است پس مقامات آمریکا و سازمان ملل بدانند که آن‌ها عامل به هم زدن مذاکرات هستند و باز نگویند ایران میز مذاکره را ترک کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم است وزارت خارجه و اطلاعات هم در مورد سفر مقامات سایر کشورها با دقت عمل کنند و اجازه ندهند دیگران با رفتار خود باعث توهین به ملت ایران شوند لذا کمیسیون امنیت ملی با این دو وزارتخانه جلسه بگذارد و این موضوع را پیگیری جدی کند.
 
لاریجانی گفت: مطلب دیگر برخی اقدامات ایذایی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان است که در پس سفرهای مکرر مقامات غربی به فلسطین اشغالی صورت پذیرفته است شاید این رژیم دروغین را به صحنه آفرینی حماقتی جدیدی تشبیه کرده‌اند که البته این ماجراجویی بدون جواب نمانده و نخواهد ماند و آغازگر این تجاوز رژیم صهیونیستی بوده است که می‌تواند شکست جدی‌تر برای این رژیم رقم بزند.  
 
نماینده مردم قم خاطر نشان ساخت: مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود نسبت به ایران و تحرکات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین و لبنان را محکوم می‌نماید و ملت ایران به همراه سایر مسلمانان مقاوم پایداری و استقامت را مبنای عمل خود در پاسخ به شیطنت آنان قرار خواهند داد.  
 
انتهای پیام/
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.