سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیروزی بزرگ برای حزب‌الله و متحدانش/

تاکید بیانیه وزارتی لبنان بر احترام به حق مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و و پاسخ به تجاوزات این رژیم

کابینه لبنان برای تصویب ساختار بیانیه وزارتی مورد اتفاق نظر تشکیل نشست داد. وزیر اطلاع رسانی لبنان به بخش هایی از بیانیه وزارتی پیشنهادی کابینه این کشور اشاره کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین، این شبکه گزارش داد کابینه لبنان برای تصویب ساختار بیانیه وزارتی مورد اتفاق نظر تشکیل نشست داد. 

تصویب بیانیه وزارتی مقدمه رای اعتماد مجلس به دولت است.

بیانیه وزارتی بر احترام به حق شهروندان لبنانی در مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر اسرائیل و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی و بازگرداندن سرزمین اشغالی فلسطین به ساکنان اصلی این سرزمین تاکید کرد.

کابينه وزارتي لبنان بندی را تصويب کرد که در آن مقاومت نيز گنجانده شده است.

" رمزی جریح "وزير اطلاع رساني لبنان ، درباره وضع بیانیه وزارتی کابینه لبنان گفت: در ابتدای نشست کابینه، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان تاکید کرد درباره نقطه اختلاف زای این بیانیه رایزنی هایی صورت گرفت و پیشنهادی درباره این بیانیه مطرح و ابراز امیدواری شد همه گروه ها درباره متن این بیانیه توافق کنند.

در این متن پیشنهادی آمده است، دولت لبنان بر اساس مسئولیت های خود برای حفظ حاکمیت،استقلال،یکپارچگی اراضی و حفظ امنیت شهروندان لبنانی بر وظیفه دولت بر آزاد سازی مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا و بخش لبنانی روستای قجر با استفاده از همه راه های قانونی تاکید کرد. دولت لبنان بر حق شهروندان لبنانی برای مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی و پاسخ به حملات این رژیم و بازگردان اراضی اشغالی تاکید دارد. 

رئیس جمهور لبنان خاطرنشان کرد توافقی درباره متن مورد نظر حاصل شده است و بیانیه وزارتی به خواسته مورد نظر دولت توجه کرده است. وزرای کابینه درباره این متن پیشنهادی رایزنی هایی داشتند. برخی از وزرا درباره شماری از بندهای این بیانیه ملاحظاتی مطرح و تاکید کردند اشاره شدن به حق مقاومت ارتباط با دولت ندارد. توافق درباره متن پیشنهادی با حفظ ملاحظات ذکر شده است.

یکی از وزرای حزب کتائب در کابینه لبنان گفت: وزرای حزب کتائب از زمان مکلف شدن "تمام سلام" ،نخست وزیر لبنان، بر تشکیل کابینه جدید این کشور تاکید کردند و خواستار تشکیل یک کابینه سیاسی نجات بخش شدند تا نقش دولت لبنان و قدرت آن تقویت شود. حزب کتائب همیشه از تلاش های رئیس جمهور و نخست وزیر حمایت می کند ولی ما نمی توانیم بند مرتبط به دولت و مقاومت را بپذیریم و بند پیشنهادی کنونی را رد می کنیم و باید بر نقش دولت و قدرت آن تقویت شود. وزرای حزب کتائب از کابینه تا فردا مهلت خواستند تا پاسخ نهایی خود را به متن پیشنهادی بیانیه وزارتی ارائه کنند. فردا کمیته سیاسی حزب کتائب نشست فوق العاده ای خواهد داشت تا تصمیم مناسب را اتخاذ کند.

کابینه دولت جدید  لبنان پس از تلاش های گسترده ، بیانیه وزارتی (دستور کار دولت در یک دوره چهار ساله) دولت را تصویب کرد.

پس از رایزنی های بسیار به ویژه گفتگوهای میشل سلیمان رئیس  جمهوری و تمام سلام نخست وزیر لبنان، بر سر مواد مختلف بیانیه توافق شد تا کابینه موفق شود آن را تصویب کند.

برای حل اختلافات بر سر برخی از مواد بیانیه وزارتی راه حلی پیشنهاد شد که بر اساس آن در بیانیه وزارتی تصریح شده است تلاش و وظیفه دولت است که برای آزادی مزارع شبعا، تپه های کفرشوبا و بخش لبنانی شهر غجر، از هر ابزار و امکاناتی استفاده کند ضمن اینکه در این سند تاکید شده است مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی، واکنش به تجاوزات اسرائیل و تلاش برای پس گرفتن اراضی اشغالی، حق لبنانی هاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.