سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غذاهایی که خواب را از سرتان می‌پراند

خوراکی‌ها نقش بسیار موثری در سلامتی افراد و حتی تنظیم ساعات خواب دارند و باید در مصرف آنها به ویژه در ساعات ابتدایی شب نکاتی را رعایت نمود تا مانع از ایجاد خواب در افراد نشوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران هشدار می‌دهند مصرف برخی از خوراکی ها می‌تواند سبب بهبود حالت خواب و مصرف برخی دیگر سبب بی‌خوابی در افراد می‌شود.

گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته افراد بزرگسال به طور متوسط 7 الی 9 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند اما اکثر این افراد کمتر از 6 ساعت در شبانه روز استراحت می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بی‌خوابی می‌تواند سبب ایجاد "بیماری‌های قلبی-عروقی"، ضعف و خستگی، افسردگی و حتی مرگ زودرس در افراد شود.

پزشکان عدم مصرف مواد خوراکی مانند پیاز، فلفل تند و حتی انواع سس‌ها را در وعده شام برای ایجاد یک خواب آرام به افراد توصیه می‌کنند.

مصرف غذاهای تند و پر ادویه سبب "سوءهاضمه" و بازگشت اسید معده به مری می‌شود که می‌تواند مانع از ایجاد "حس خواب آلودگی" در افراد شود.

پژوهشگران مصرف غذاهای حاوی منیزیم به دلیل خاصیت آرام بخشی عضلات و افزایش "جریان خون" را برای ایجاد خواب راحت به افراد توصیه می‌کنند از جمله خوراکی‌های حاوی منیزیم، موز، اسفناج، بادام و عدس می‌باشد.

در نهایت پژوهشگران عدم مصرف "نوشیدنی های کافئین دار" و همینطور خوردن غذاهای دیرهضم و پرچربی را برای بدست آوردن خوابی راحت به افراد توصیه می‌نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: غذا ، خواب ، قلب ، عروق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.