سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

7 کشته در حمله به پلیس پاکستان

مقامات پاکستانی اعلام کردند روز جمعه در حمله ای به نیروهای پلیس در حومه شهر پیشاور ، در شمال غربی این کشور و نزدیک مرز افغانستان ، دست کم هفت تن کشته و بیش از ده تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،  ، این حمله که هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است ، در شرایطی روی داد که دولت اسلام آباد و شورشیان « تحریک الطالبان پاکستان » به برقراری آتش بس به منظور دادن فرصتی به مذاکرات صلح متعهد شده اند.

نجیب الرحمان ، یکی از مسئولان بلند پایه پلیس محلی گفت در بمب گذاری امروز که هدف آن نیروهای پلیس منطقه سربند ، در خروجی شهر پیشاور ، مرکز ایالت خیبر پختوانخوا بودند ، دست کم هفت تن کشته شدند.

همچنین به گفته منابعی دیگر در پلیس ، در این حمله که هنگام برگزاری نماز جمعه صورت گرفت ، حدود ده تن زخمی شدند که افراد غیرنظامی نیز در بین افراد کشته شده یا زخمی دیده می شوند.

طالبان پاکستان یکم مارس متعهد به برقراری آتش بس یک ماهه شدند تا فرصتی برای برگزاری مذاکرات صلح با دولت داده شود. از آن پس طالبان هر گونه دست داشتن در حملات از جمله حمله هفته گذشته به دادگاهی در اسلام آباد را تکذیب کرده اند.

گروه تندروی احرار الهند که مخالف برگزاری این مذاکرات است ، مسئولیت حمله به این دادگاه را که 11 کشته بر جا گذاشت ، بر عهده گرفت..


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.