سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نماینده مجلس تشریح کرد:

سه شاخص اصلی افزایش "صادرات فرش" در بازارهای جهانی

با توجه به سلیقه مشتری، ارتقاء کیفیت و کنترل قیمت در مقایسه با سایر رقبا در راستای کسب سود و پایین آوردن قیمت تمام شده فرش،‌ می‌توان بازار مشتری‌پسند و پر رونق از صادرات و ارزآوری ایجاد کرد.

محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در  گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دو عنصر اساسی در افزایش صادرات فرش افزود: کیفیت مناسب، قیمت پایین‌تر از سایر رقبا و یا عرضه با قیمت مساوی اما کیفیت بیش از رقبا در افزایش صادرات فرش مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت فرش ایرانی از قدیم در صادرات غیرنفتی نقش بسزایی داشته است وجود برخی از رقبا باعث شده که در مواقعی فرش دیگر کشورها با نام فرش ایرانی صادر شود.

نماینده مردم مرند با تأکید بر ضرورت ایجاد تشکل‌های قوی در صنعت صادرات فرش خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا با گسترش تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرش ایرانی به دیگر کشورهای دنیا شناسایی و معرفی شود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه مصرف‌کننده داخلی و خارجی باید فرش ایرانی را بشناسد و بداند کیفیت، اصالت، نقش و رنگینه فرش ایرانی چگونه است اظهار داشت: با افزایش کیفیت و بازارسنجی باید سلیقه و نیاز مشتری مورد توجه واقع شود و مطابق با خواست مصرف‌کننده و نیاز روز به ارتقاء تولیدات همت گماشت.

حسن‌نژاد یادآور شد: لازمه رقابت‌پذیری در میان سایر رقبا علاوه بر کیفیت، کاهش قیمت تمام شده که متأثر از تمامی عوامل تولیدی است،‌خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرش ، قیمت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.