سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کری وارد لندن شد

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به منظور گفتگو با "سرگئی لاوروف" همتای روسی خود درباره شبه جزیره کریمه وارد لندن شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که دو روز تا برگزاری همه پرسی در مورد الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه باقی است ، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا صبح جمعه به منظور گفتگو با سرگئی لاوروف همتای روسی خود درباره بحران اوکراین که آخرین فرصت برای مسکو تلقی می شود ، وارد لندن شد.
این چهارمین بار طی یک هفته گذشته است که جان کری و سرگئی لاوروف پس از دیدارهای بی نتیجه در پاریس و رم ، به منظور گفتگو درباره بحران اوکراین با یکدیگر دیدار می کنند.
وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس و ویلیام هیگ همتای انگلیسی خود دیدار و گفتگو کند. پس از آن به منظور تلاش برای بازداشتن روسیه از الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور ، با لاوروف گفتگو خواهد کرد.
یک مسئول بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا که جان کری را در این سفر همراهی می کند ، گفت : « به زودی بهترین پیشنهاد ممکن را در چارچوب یک اوکراین واحد و مستقل ، به منظور کاهش تنش ها ارائه می کنیم که قابل قبول مردم اوکراین باشد و ببینیم که آیا روسیه آماده است این پیشنهاد را بپذیرد یا خیر.»
وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه پیش از ترک واشنگتن تلفنی با لاوروف گفتگو کرد و بار دیگر به وی هشدار داد اگر روسیه همچنان به افزایش دادن تنش ها ادامه دهد ، باید تاوان آن را بپردازد.
کاخ سفید به صراحت اعلام کرد گفتگوی کری و لاوروف در لندن آخرین فرصت برای مسکو است تا از تدابیر تنبیهی آمریکا بگریزد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.