سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنفرانس تلفنی بان‌کی‌مون و تعدای از وزرای امور خارجه کشورهای غربی

بان کی مون و تعدای از وزرای امور خارجه کشورهای غربی کنفرانس تلفنی درباره اوکراین برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان،  وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد وزیران امور خارجه کشورهای غربی مهم کنفرانسی تلفنی را با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص بحران اوکراین برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس تلفنی علاوه بر دبیر کل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه ایتالیا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، وزیران امور خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ترکیه، لهستان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودند.

وزیر امور خارجه ایتالیا گفت : ما توافق کردیم همه تلاش خود را برای تضمین این که کانال های باز شده گفتگو بتواند به کاهش تنش ها و ایجاد یک گروه تماس بین مسکو و کیف کمک کند، به کار بگیریم.

این در حالیست که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نگرانی فزاینده خود را در خصوص تحولات در اوکراین ابراز و بر اهمیت یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای این بحران تاکید کرد.

سخنگوی بان کی مون به خبرنگاران گفت دبیر کل سازمان ملل متحد این اظهارات را در دیدار با "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر اوکراین و "آندری دشچیتسیا" وزیر امور خارجه موقت این کشور بیان کرد.

این سخنگو خاطر نشان کرد : دبیر کل سازمان ملل متحد نگرانی فزاینده خود را در خصوص تحولات در اوکراین از جمله نگرانی ویژه خود را درباره بحران به سرعت در حال افزایش در کریمه و گزارش ها در خصوص تنش های فزاینده در شرق اوکراین ابراز کرد ».
وی افزود :« دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد طی روزها و هفته های گذشته تلاش های دیپلماتیک را افزایش داده است اما همه طرف ها باید اوضاع را آرام کنند، لفاظی ها را کاهش دهند و راه حلی مسالمت آمیز برای این بحران بیابند.

سخنگوی بان کی مون گفت : دبیر کل سازمان ملل متحد از نخست وزیر و وزیر امور خارجه موقت اوکراین خواست از تلاش های خود برای مشارکت در گفتگویی مستقیم با روسیه صرفنظر نکنند و از خویشتنداری آنها تاکنون طی این دوره دشوار در تاریخ اوکراین تمجید کرد.

روسیه که از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است، دولت موقت جدید اوکراین را به رسمیت نشناخته است.

این سخنگو خاطر نشان کرد :« دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد منشور سازمان ملل متحد باید هدایتگر تلاش های جمعی به سوی راه حلی مسالمت آمیز برای بحران اوکراین باشد.

وی افزود: اصول منشور سازمان ملل متحد در زمینه حق حاکمیت، تمامیت ارضی، حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات و احترام کامل به حقوق بشر باید حکمفرما باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.