سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان کری روسیه را تهدید کرد

گزارشگر الجزیره انگلیسی دقایقی پیش از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد وزیر امور خارجه آمریکا ، روسیه را به اقدام جدی تهدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛جیمز بیز افزود: جان کری که در جمع نمایندگان کنگره سخن می گفت هشدار داد در صورتیکه همه پرسی در شبه جزیره کریمه برگزار شود، آمریکا و اتحادیه اروپا ، تدابیر بسیار شدیدی علیه مسکو اتخاذ خواهند کرد. وزیر امورخارجه ْآمریکا از اعمال تحریم ها علیه روسیه سخن گفت و پیش بینی میشود این تحریم ها در مراحل بعدی که احتمالا دوشنبه خواهد بود ، بسیار شدیدتر خواهد بود.

این تحریم ها شامل مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت سفر شخصیتهای مهم و مشخص روسی است. این تحریم ها برای کشورهای اروپایی که مناسبات تجاری زیادی با روسیه دارند نیز ، بسیار سخت و ناگوار خواهد بود تا جایی که بسیاری از کشورهای اروپایی در مبحث انرژی ، بطور کامل به روسیه و منابع انرژی این کشور وابسته هستند. کشورهای غرب در طول یک هفته پیش تلاش های زیادی برای وضع قطع نامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اوکراین داشته اند.

دولت آمریکا نیز پیش نویس قطع نامه ای را در حال حاضر در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد توزیع کرده است و پیش بینی میشود این پیش نویس روز جمعه و یا شنبه در شورای امنیت به رای گذشته شود. البته غربی ها تصویب قطع نامه را بعید میدانند چون روسیه براحتی آن را وتو خواهد کرد. اما ایده این اقدام ، نشان دادن اتفاق جهانی بر علیه روسیه در جامعه بین المللی است. البته غربی ها نقش چین در این میان را بسیار مهم توصیف و خواهان رای ممتنع این کشور در شورای امنیت و عدم حمایت از روسیه هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.