سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه پيش نويس قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد درباره اوکراين

پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین ارائه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛  پیش نویس قطعنامه ای درباره اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل متحد تنظیم شده است. هدف از این قطعنامه پایان دادن به بحران در اوکراین است. ظاهرا پیش نویس این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شده است. شورای امنیت درباره محکوم کردن اقدامات روسیه در اوکراین اتفاق نظر دارد اما درباره تاکتیکی هایی که باید در این خصوص به کار گرفته شود اختلاف نظر وجود دارد. باید توجه داشت که روسیه عضو دائم شورای امنیت است و هر قطعنامه ای که علیه مسکو باشد را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو خواهد کرد. بنابراین، قطعنامه ای علیه روسیه به تصویب نخواهد رسید.

 با این اوصاف، کشورهای غربی امیدوارند با این کار خود نشان بدهند که همه کشورهای غربی چگونه مخالف اقدامات روسیه در منطقه کریمه اوکراین هستند. آنها امیدوارند همه اعضای شورای امنیت به استنثای روسیه به قطعنامه مطرح درباره اوکراین رای مثبت بدهند. البته چین به این قطعنامه رای ممتنع خواهد داد. این رای واحد علیه روسیه نشان خواهد داد که جامعه جهانی علیه روسیه متحد است. بحثهایی در جریان است مبنی بر اینکه آیا اقدامات روسیه در متن قطعنامه نیز محکوم شود یا خیر.

 دولتهای غربی می خواهند متن پیش نویس قطعنامه را امشب در شورای امنیت سازمان ملل متحد توزیع کنند. ممکن است فردا در این خصوص رای گیری شود. رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد در این خصوص همانند همه موارد دیگر در مقابل دوربینهای جهانی خواهد بود و جهانیان خواهند دید که موضع جامعه جهانی درباره این موضوع مهم چگونه است. بی تردید، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز نمی تواند مانع برگزاری همه پرسی در منطقه کریمه اوکراین شود.

روسیه مصمم است این همه پرسی را روز یکشنبه برگزار کند. پاسخ روسیه به نتایج این همه پرسی بسیار جالب خواهد بود. اگر روسیه از نتایج این همه پرسی حمایت کند، بحران اوکراین شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.