سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولان اسم‌های غربی به نام فرهنگ

در حال حاضر انتخاب اسم‌های غربی در کشور ما رواج زیادی پیدا کرده است که به بررسی‌ دلایل آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انتخاب نام نیکو، زیبا و پرمعنا، اولین و مهمترین هدیه‌ای است که والدین از ابتدای تولد به فرزند خود اهدا می‌کنند ، انتخاب نام پسندیده یکی از حقوق مسلم فرزندان از والدین خود است.

پدران و مادران باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که برای فرزندان خود اسم‌هایی را انتخاب کنند که سبب سرافرازی وی شود و انتخاب نام‌های نامناسب اجتناب کنند در کشور ما انتخاب اسم‌های غربی به تازگی رواج پیدا کرده است و والدین به اسم‌های اصیل ایرانی و یا اسم‌های اسلامی خیلی توجهی نمی‌کنند.

براین اساس متین‌السادات نصری مشاور و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دلایل رواج اسم‌های غربی در کشورما این است که عده‌ای نسبت به فرهنگ خود شناخت کافی ندارند و به الگوبرداری از فرهنگ غرب می‌پردازند آنان به دلیل نداشتن شناخت کافی به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، به غلط فرهنگ غرب را برتر می‌دانند که این کار صحیح نیست.

وی افزود: از دلایل دیگر توجه مردم به اسم‌های غربی می‌تواند عدم اعتماد به نفس باشد یعنی برخی افراد دچار خود کم‌بینی نسبت به خویش و فرهنگشان هستند و به اسم‌های زیبا و پرمعنای اصیل ایرانی و یا اسلامی توجه نمی‌کنند.

نصری متذکر شد: از طریق فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی به عموم مردم می‌توان افراد را به انتخاب اسم‌های پرمعنای اصیل ایرانی و یا اسلامی سوق داد.

گفتنی است، نقش رسانه‌ها باید در این زمینه پررنگ‌تر باشد و با غنی‌سازی فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی افراد را به الگوبرداری از کشورهای غربی برحذر دارند./گزارش از ایده مفرح

انتهای‌پیام/

برچسب ها: جولان ، اسمهای ، غربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
در رساله حقوق امام سجاد (ع) یکی از حقوق فرزند انتخاب نام نیکو با معنی مناسب و پسندیده است . امید است که والدین به جای نام های غربی که به نظر من خیلی از آن ها زیبا نیستند از نام های اهل بیت (ع) و نام های اصیل ایرانی برای نام گذاری فرزندانشان استفاده کنند تا از همان آغاز فرزندشان را با فرهنگ ایرانی , اسلامی تطبیق دهند.