سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کشاورزی دارای نقشی مهم وحساس، درسال حماسه اقتصادی

معاون آموزشي و دانشجويي مركز آموزش جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي گفت: مهمترین نیاز زندگی تامین غذا به عنوان یکی از نیازهای اولیه هر انسانی در تمامی ادوار مطرح ودر مقوله ایجاد امنیت غذایی، بخش کشاورزی یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی درسال حماسه اقتصادی به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،دهناد طی نشستی در جمع اساتيد، كاركنان و دانشجويان اين مركز با موضوع اقتصاد مقاومتي، افزود: تجربه کشور های در حال توسعه نشان می دهد که اشتغالی را که کشاورزی می تواند ایجاد کند خیلی بیشتر از صنعت بوده و ما نیز می توانیم با آموزش کوتاه مدت افراد در بخش کشاورزی و ثبات مدیریت، در کوتاه ترین زمان ممکن، شاهد نتیجه ای شگرف در توسعه این بخش مهم واقتصادی باشیم.

وی ادامه داد: نوع محصولاتی که درایران کشت می شود باید از برنامه ريزي دقيق همراه بوده و از الگوی کشت مناسب بهره گیری شود كه اين موارد از الزامات اقتصاد مقاومتی است. ما می توانیم تمام ویژگی هایی که در اقتصاد مقاومتی وجود دارد به عینه در کشاورزی ببینیم، مردمی بودن، پر بازده بودن، بومی بودن و خصوصی بودن را در کشاورزی مشاهده و بدون هیچ شک و شبهه ای می توان گفت تحقق اقتصاد مقاومتی فقط و فقط در زیر سایه بخش کشاورزی امکان پذیر خواهد بود.

معاون آموزشي و دانشجويي مركز آموزش جهاد كشاورزي استان با تاکید به فرمايش مقام معظم رهبري كه "كارهاى تحقيقي عميق، همان چيزى است كه كشور به آن احتياج دارد"، گفت : اساتيد، دانشجويان وتمام محققين بايد تهديدها را به فرصت تبديل كرده و با پژوهش و تحقيقات سازنده خود گامهاي موثري را بردارند.

وي ضمن اظهار اقتصاد مقاومتي ازديدگاه مقام معظم رهبري، افزود: اقتصاد مقاومتي يعني آن اقتصادي كه در شرايط فشار، درشرايط تحريم، در شرايط دشمني ها و خصومت هاي شديد مي تواند تعيين كننده رشد و شكوفايي كشور باشد. بحث و گفتگو در مورد اركان اقتصاد مقاومتي از ديدگاه رهبري شامل مقاوم بودن، استفاده از همه ظرفيتهاي دولتي و مردمي، حمايت از توليد ملي، مديريت منابع ارزي و مديريت مصرف، با اساتيد ، دانشجويان و كاركنان مركز بخش انتهایی این نشست بود./س
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حماسه ، اقتصادی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.