سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع ابهام از دیپلمات هندی بازداشت شده در نیویورک

قاضی آمریکایی اتهامات بر ضد یک دیپلمات هندی را رد کرد که بازداشت وی در نیویورک سبب تنش در روابط دیپلماتیک با دهلی نو شده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "دویانی خوبراگاد"، معاون سرکنسول هند در نیویورک در تاریخ 12 دسامبر هنگامی که فرزندان خود را به مدرسه می‌رساند از سوی مقامات آمریکایی به اتهام دروغگویی در زمینه درخواست روادید برای خدمتکارش و دادن حقوق کم به وی به مدت 48ساعت بازداشت شد. 

بازداشت و بازرسی بدنی این دیپلمات زن که به گفته دادستان در هند کاری غیرقابل تصور اما در نیویورک امری عادی است، خشم مردم و مقامات هندی را برانگیخت به ویژه آن که این مقامات می‌گفتند وی از مصونیت سیاسی برخوردار است.

دهلی‌نو از واشنگتن خواست به وی روادید دیپلمات‌های مامور در سازمان ملل را اعطا کند.

وی ابتدای ژانویه به عنوان اعضای دفتر نمایندگی دائم هند در سازمان ملل روادید دریافت کرد و توانست در نهم ژانویه بلافاصله پس از صدور کیفر خواست رسمی آمریکا را ترک کند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ،این کنسول هندی در همان روز بر اساس مصونیت دیپلماتیکی که گرفته بود از دستگاه قضایی آمریکا خواست از او رفع اتهام کند که قاضی امریکایی شیراشیندلین روز چهارشنبه همین کار را کرد.

این قاضی گفت هر چند خانم خوبراگاد در زمان بازداشت از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نبود اما با توجه به این که وی در طی روند قضایی پرونده خود از مصونیت برخوردار شد اتهامات او رد می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.