سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی قائم مقام وزيرخارجه ايران و نخست وزير عراق درباره مسائل منطقه ای

قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر عراق درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای تبادل نظر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ مرتضی سرمدی که ریاست هیات ایرانی شرکت کننده در کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در عراق را بر عهده دارد با تشکر از ابتکار دولت عراق در میزبانی این کنفرانس، حمایت قاطع دولت ایران را از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

قائم مقام وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت موفقیت عراق در مبارزه با تروریسم، بر ضرورت حمایت جدی ، عملی و فوری کشورها از دولت عراق در این مبارزه تاکید کرد.

وی گفت : حمایت برخی کشورها از گروه های تروریستی و استفاده ابزاری از آنان به منظور دستیابی به اغراض سیاسی خود دیر یا زود دامن خود آنها را خواهد گرفت.
سرمدی همچنین با تمجید از درایت و مواضع سیاسی دقیق دولت عراق در قبال بحران سوریه، بر موضع مشترک دو کشور ایران و عراق در خصوص راهکارهای سیاسی این بحران تاکید کرد.

قائم مقام وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد ایران و عراق در زمینه های مختلف، بر آمادگی کشورمان برای ارتقا همکاریهای اقتصادی تاکید کرد و فراهم کردن بسترهای لازم را برای دستیابی به این هدف خواستار شد.
نخست وزیر عراق هم در این دیدار با تشکر از مشارکت موثر جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس، تروریسم را تهدیدی جدی برای صلح، ثبات و امنیت بین المللی دانست و گفت : عراق در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

نوری مالکی گفت : دامنه فعالیت گروه های تروریستی و افراطی از مرزهای منطقه و خاورمیانه عبور کرده و به سطح وسیعی از جغرافیای جهان و حتی اروپا رسیده است.
وی با اشاره به پیامدهای تلخ بحران سوریه گفت : تحولات این کشور به دنیا نشان داد که استفاده از گروه های تروریستی برای دستیابی به اغراض سیاسی و براندازی دولت ها کارایی ندارد.

نخست وزیر عراق در این دیدار همچنین بر آمادگی کشورش برای گسترش همکاریهای دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله مناسبات اقتصادی تاکید کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، عراق ، سرمدی ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.