سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکتر روحانی در دیدار مفتی اعظم عمان:

ایجاد اخوت و برادری وظیفه بزرگی برای علمای اسلامی است

رییس‌ جمهوری در دیدار مفتی اعظم عمان تأکید کرد: رهبران دینی و مذهبی دو کشور باید ارتباط عمیق‌تری داشته باشند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقمند است که در تمام عالم اسلام و منطقه، مسلمانان وحدت و قرابت بیشتری داشته باشند، گفت: هر چه وحدت و اتحاد و یگانگی بیشتری میان مسلمانان باشد به نفع جهان اسلام خواهد بود.

رییس‌ جمهوری با اظهار تأسف از تنازع میان مسلمانان گفت: افکار افراط‌گرایانه مال و جان مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

دکتر روحانی گفت: اعتقاد ما از دیرباز این بوده که تقریب بین مذاهب اسلامی موجب وحدت مسلمین خواهد شد و امیدواریم روزی این تقریب موجب وحدت کشورهای اسلامی شود.
رییس‌ جمهوری مسلمانان را برادران یکدیگر دانست که باید با اخوت در کنار هم زندگی کنند و اظهار کرد: ایجاد اخوت و برادری وظیفه بزرگی برای علمای اسلامی است.

دکتر روحانی اضافه کرد: رفت و آمدها و گفتگوی علمای بزرگ مذاهب با یکدیگر می‌تواند به نزدیک‌تر کردن امت اسلامی کمک کند.

مفتی اعظم عمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از دکتر روحانی بیانات وی را نشان‌دهنده دغدغه ایشان نسبت به جهان اسلام دانست و گفت: ما از ایده‌های جنابعالی برای وحدت جهان اسلام استقبال می‌کنیم.

وی با اظهار تأسف از اختلافات و پراکندگی در میان حکومت اسلام گفت: معتقدیم جهالت و توطئه بیگانگان موجب این تشتت و اختلاف شده است.

وی همچنین با بیان اینکه علمای اسلام معتقدند که مسلمانان برادر یکدیگر هستند،‌اظهار امیدواری کرد: نسل جدید امت اسلام از عقاید افراطی به دور باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.