سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیرآموزش پرورش

افزایش 11 درصدی بودجه آموزش پرورش درسال آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت:در سال 93، 22هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه سال 92 ،11درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی اصغر فانی عصر امروز 21اسفند در اجلاس سراسری سرپرستان پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان گفت:آموزش و پرورش به 6رکن اساسی مدیر، معلم، محتوا و برنامه‌ها، مقررات آموزشی، بودجه، فضا و امکانات تقسیم بندی می‌شود.

وی ادامه داد: تربیت معلم مهمترین رکن مدیریت در آموزش و پرورش است معلمی کاری تخصصیست که همه اعم از آموزش و پرورش جامعه و حاکمیت همگان را باید بپذیریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معلمی نیاز به مهارت‌ها و شایستگی‌ها دارد و هرچه دوره تحصیلی ابتدایی‌تر می‌شود کار معلمی مهمتر و تخصصی‌تر است.

فانی با اشاره به سه حلقه مهم فرآیند مدیریت منابع انسانی در آموزش و پروش گفت: جذب، تربیت و آموزش و نگاهداشت منابع انسانی از جمله این سه حلقه است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان مسئولیت تربیت و آموزش منابع انسانی را به عهده دارد افزود: دانشگاه فرهنگیان به دلیل نقش ممتازی که در این فرآیند دارد یک نهاد استراتژیک برای نظام آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این دانشگاه‌ها علاوه بر تربیت نیروی انسانی بهسازی تربیت نیروی آموزش و پرورش را به عهده دارد.
وی همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که جز اولویت‌ها نظام است ادامه داد: باید این نکته را بپذیریم که سند تحول اگر بخواهد شکل بگیرد به دست معلمان شکل خواهد گرفت و اگر معلمی انگیزه و توانمندی لازم را نداشته باشد هیچ تحولی در اموزش و پرورش شکل نخواهد گرفت.

فانی در ادامه از تاسیس مرکز ارزیابی حرفه‌ای معلمان گفت: تاسیس این مرکز باید به عهده دانشگاه فرهنگیان واگذار شود و برای معلمین با استفاده از بسته‌های آموزشی که این مرکز در اختیارشان می‌گذارند گواهینامه صادر می‌شود که در وضعیت استخدامی آنها تاثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این مراکز می‌تواند مجموعه فرهنگیان را به خود مطالعه‌ای، خودخوانی و ارتقای فردی و گروهی دعوت کند.
وی خاطرنشان کرد: در مدیریت منابع انسانی اگر بر آموزش تکیه کنیم راه به جایی نخواهیم برد و باید آموزش ارزیابی، پاداش و حقوق و دستمزد عوامل انسانی همگی در فرآیند یادگیری طراحی شود و مرتبط باهم اجرا شوند.

علی‌اصغر فانی با اشاره به بودجه سال 93 آموزش و پرورش در پایان گفت:  در سال 93، 22هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه سال 92 ،11درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
داداش
۲۳:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
آقای فانی اگه بلد بود مثل دادگستری حقوق کارکنانش رو درست افزایش میداد این آقا معلوم نیست از کجا اومده که طرح های قرون وسطایی میده