سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مجلس روسیه:

هیچ کس از ویروس تروریسم در امان نیست/ آنچه که در اوکراین اتفاق افتاد یک کودتای نظامی بود

نایب رئیس کمیسیون مناطق مجلس دومای روسیه گفت: نیروهای تروریستی که امروز در سوریه به سر می‌برند ممکن است فردا به هر کشور دیگری وارد شوند و هیچ کس از این ویروس در امان نیست لذا باید تمام کانال‌های کمک مالی و تسلیحاتی را مسدود کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "رومان خودیاکوف" نایب رئیس کمیسیون مناطق مجلس دومای روسیه در نشست عصر اولین اجلاس روسای کمیسیون‌ سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه اظهار داشت: براساس اطلاعات موجود سازمان‌های تروریستی النصره و دائش در سوریه فعال هستند و هر کس تلاش می‌کند از این آب گل آلود ماهی بگیرد و آمریکا و برخی کشورهای خلیج فارس و اروپایی نیز علنا طرف افراطیون را گرفته‌اند و موازین حقوق بین‌الملل را به خاطر منافع مغرضانه خود دور انداخته‌اند.
 
وی ادامه داد: هدف غرب تغییر رژیم در سوریه برای بهره‌مندی از منابع این کشور است.
 
نایب رئیس کمیسیون مناطق مجلس دومای روسیه تصریح کرد: تمام کسانی که خواهان صلح و ثبات در خاورمیانه هستند باید برای حل بحران سوریه دوشادوش هم برخیزند و این‌ها دوستان واقعی سوریه خواهند بود نه آن‌هایی که سعی دارند سوریه را ویران کنند.
 
وی اظهار داشت: ما باید قبل از هر چیز از مردم سوریه حمایت کنیم، مردمی که امروز از کمبود غذا و دارو رنج می‌برند لذا باید مجموع کمک‌های بشردوستانه خود را جمع آوری و به سوریه ارسال کنیم.
 
نایب رئیس کمیسیون مناطق مجلس دومای روسیه با تاکید براینکه مردم نباید به خاطر بلند پروازی سیاست‌مداران زجر بکشند، گفت: نیروهای تروریستی که امروز در سوریه به سر می‌برند ممکن است فردا به هر کشور دیگری وارد شوند و هیچ کس از این ویروس در امان نیست لذا باید تمام کانال‌های کمک مالی و تسلیحاتی را مسدود کرد.
 
وی با بیان این که حزب لیبرال دمکرات روسیه هم نیز همواره مخالف دخالت غرب در امور داخلی کشورهاست، اظهار داشت: مطمئنا هر چه کشورها منسجم‌تر شوند انقلاب و جنگ‌های خونین در جهان کم‌تر می‌شود.
 
نایب رئیس کمیسیون مناطق مجلس دومای روسیه با تاکید براینکه ما باید با یک دید به مسئله سوریه نگاه کنیم، اظهار داشت: بنده همه را دعوت می‌کنم تا دوشادوش هم کار کنند تا به یک اجماع برسیم ضمن آ‌ن‌که باید از مسائل بروکراتیک خارج شویم و مستقیما این امکان را به پارلمان‌هایمان بدهیم تا بتوانیم به صورت موثر همدیگر را درک کنیم، اگر ما با یک دید کار کنیم در آن صورت است که به یک تفاهم درست دست خواهیم یافت.  
 
وی با اشاره به تحولات اوکراین نیز اظهار داشت: آن چه که در اوکراین اتفاق افتاد یک کودتای نظامی بود که موجب شد تروریست‌ها جنایتکاران و فاشیست‌ها به قدرت برسند، این نقشه‌ای است که از سوی یک سازمان برنامه‌ریزی شده و اتحادیه اروپا و آمریکا در آن نقش دارند.  
 
نایب رئیس کمیسیون مناطق مجلس دومای روسیه تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند تمام کشورهای سابق شوروی را نابود کنند تا روسیه را در محاصره کامل خود بگیرند چرا که آن‌ها نمی‌توانند کشوری را تحمل کنند که می‌تواند جنگ در سوریه را متوقف کند.  
 
وی با بیان این که ما همواره معتقدیم می‌توان از طریق دیالوگ مشکلات را حل کرد، گفت: همیشه جنگ آخرین راه حل ماست و ما این را بارها در مواضع خود نیز اعلام کرده‌ایم،‌ ما گمان می‌کنیم هیچ کس حق دخالت در هیچ کشوری را ندارد و در هر کشوری تنها حاکمیت و ملت هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند.  
 
نایب رئیس کمیسیون مناطق مجلس دومای روسیه با اشاره مجدد به تحولات اوکراین اظهار داشت: آمریکا این جنگ را در اوکراین راه انداخته و مستقیما تروریست‌ها را حمایت می‌کند بنابراین روسیه از شهروندان روس در اوکراین حمایت می‌کند که با توجه به نبود حکومت مقتدر در شرایط قتل و غارت قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: اروپا ما را از تحریم می‌ترساند اما این در حالی است که در صورت تحریم خود آن‌ها هستند که ضرر می‌بینند چون ما یک ابر قدرت هستیم.  
 
بروجردی در پایان سخنان این نماینده مجلس روسیه خاطر نشان ساخت: از نقش روسیه در حمایت از ملت سوریه و عدم ایجاد تغییرات سیاسی در این کشور که هدف آمریکا بود تشکر می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: البته شاید ما از حضور چین در این جمع غفلت کردیم که ان شالله در جلسات آینده از دوستان چینی هم دعوت خواهیم کرد.  
انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، کمیسیون ، مناطق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.