سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سیاست گذاری"بانک مرکزی" در توسعه شفاف‌سازی

بانک مرکزی توانایی اجرای سیاست‌های شفاف‌سازی اقتصادی را با استفاده از سیاست‌های صحیح اقتصادی دارد.

محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ بانک مرکزی باید اقدامات لازم را در خصوص بررسی عوامل مؤثر در روان‌سازی و شفافیت اقتصادی کشور بررسی تا معضلات مربوطه را به خوبی رفع کند.

پورابراهیمی گفت: البته در حوزه عملیات و سیاست‌گذاری، دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های دیگر نقش مهمی در شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی کشور دارند.

وی ادامه داد: در بخش عملیاتی کردن وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، وزارت نفت در بخش سیاست‌گذاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی نقش مهمی در رابطه اصلاح و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی دارند.

**بانک مرکزی مسئول نظارت بر بانک‌ها است

در ادامه غلامحسین شیرعلی‌آبادی عضو کمیسیون اقتصادی با بیان آنکه بانک مرکزی مسئولیت نظارت بر سایر بانک‌ها و سیاستگذاری به بانک‌های دیگر را بر عهده دارد گفت: بانک مرکزی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باید پرداخت تسهیلات را در جهت تولید و بخش‌هایی که نقش اساسی دارند سوق دهد.

علی‌آبادی عنوان کرد: بانک مرکزی با شفاف‌سازی در اقتصاد تورم را کاهش و تولید را افزایش می‌دهد.

وی در این خصوص تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی و قوانینی که توسط مجلس به تصویب می‌رسد باید توسط دولت و بانک مرکزی به صورت دقیق اجرا شود تا شفاف‌سازی در اقتصاد به وجود آید.

وی افزود: از طرفی دیگر بانک‌ها در واگذاری تسهیلات و اعطای وام‌ دقت لازم را باید به کارگیرند و همچنین جمع‌آوری معوقات بانک‌ها که مبلغ کلانی را به خود اختصاص می‌دهد می‌تواند شفاف‌سازی و روان‌سازی در اقتصاد را به وجود آورد.

وی در پایان گفت: باید اقدامات انجام شده در این رابطه از طریق گزارش به مردم و مجلس تحویل داده شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.