سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزموده اردلان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جدیدترین "نقشه تهران" از اردیبهشت 93 تولید می‌شود/ نقشه یک بیست و پنج هزارم در کشور

رئیس سازمان نقشه برداری کشور از تولید جدیدترین نقشه تهران از اردیبهشت سال 93 خبر داد و گفت:‌ از این پس نقشه شهر تهران هر سال به روزرسانی می‌شود.

علیرضا آزموده اردلان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ‌اظهار داشت: آخرین نقشه شهر تهران سال 88 توسط شهرداری تهران تهیه شد اما متأسفانه شهرداری نتوانست به خوبی ادای دین کند.

وی ادامه داد: برای پرواز پوششی در شهر تهران مجوز دریافت کرده‌ایم.

رئیس سازمان نقشه‌برداری گفت: تهیه نقشه یک بیست و پنج هزارم استان تهران به مدت 25 سال طول  کشید و اطلاعات این نقشه در حال حاضر قابل استفاده نیست چرا که تصاویر مربوط به 25 سال پیش است.

آزموده اردلان تصریح کرد: ‌تهیه نقشه در مقیاس یک بیست و پنج هزارم به دلیل پوششی بودن و شامل شدن اطلاعات کل کشور الزامی است.

وی افزود: لازمه تهیه این نقشه‌های پوششی حرکت هر پنج هواپیمای تصویربرداری است که الان فقط یک هواپیما قابلیت پرواز دارد ضمن آنکه این هواپیماهای قدیمی با مصرف سوخت زیاد و گران پرواز می‌کند در صورتی که مصرف سوخت هواپیماهای جدید یک دهم است.


رئیس سازمان نقشه‌برداری گفت: این تصویربرداری‌ها باید برای بازنگری سریع استفاده شود و این هنر مدیریت و برنامه‌ریزی است.

آزموده اردلان تأکید کرد: توانایی سازمان نقشه‌برداری در ارائه خدمات بیشتر از میزان فعلی است و خدماتی که از طریق اداره خدمات مشتریان ارائه می‌شود تنها یک‌صدم از ظرفیت سازمان است.

وی با بیان اینکه بازنگری نقشه فرآیندی دائمی و همیشگی  است ادامه داد: متأسفانه تاکنون برنامه مدونی برای به‌روزرسانی نقشه‌ها نبوده که با مشورت و تأیید محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در تلاشیم طبق قانونی مدون، تصویربرداری از کشور هر پنج سال تکرار شود.

آزموده اردلان بیان داشت: متأسفانه سازمان نقشه‌برداری همسو با پیشرفت کشور نبوده است و باید سیستمی تعریف شود تا تغییری توسط هر بخشی ایجاد شد به صورت اتوماتیک به سازمان اطلاع داده شود و این تغییرات در نقشه‌ها نیز وارد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نقشه ، تهران ، به روز رسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.