سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتی‌های جنگی اوکراینی مستقر در کریمه "ملی"‌می شوند

نخست وزیر کریمه از طرح ملی‌کردن کشتی‌های جنگی اوکراینی مستقر در این شبه جزیره خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم" ؛‌"سرگئی اکسیونوف"نخست وزیر جمهوری کریمه اعلام کرد که دولتش قصد دارد تا برای ملی کردن کشتی‌های جنگی اوکراینی که در ساحل این شبه‌جزیره مستقر می‌باشند برنامه‌ریزی نماید.

اکسیونوف در مصاحبه با خبرگزاری رسمی جدید جمهوری کریمه به نام "کریمه اینفو" گفت : ما کشتی‌های آنان را آزاد نخواهیم کرد ، فقط به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه اوکراین اکتفا نمی‌کنیم ، بلکه کشتی‌های مورد استفاده در زمینه نفت و گاز را نیز در اختیار خود می‌گیریم.

وی با بیان اینکه دولتش طرحی را در دست بررسی دارد تا برخی سازمانهای دیگر نیز ملی گردند ، گفت : سخن از دارایی‌هایی خاصی درمیان نیست ، بلکه صحبت از نهادهای مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های منابع طبیعی دراین شبه جزیره می‌باشد.


وی گفت : مقامات جدید در اوکراین با رفتارشان کریمه را واداشتند تا روش کنونی را برای پیوستن به روسیه انتخاب نماید.

وی افزود : اگر مقامات اوکرانی به ما می‌گفتند که برفساد چیره شده اند  و از روسیه برای پیوستن به سازمانهای جامعه مدنی دعوت کرده‌اند ، انتخابات قانونی و مشروع برگزار می‌نمایند و مسائل مرتبط با قرار دادن زبان روسی را حل می‌کنند .

وی همچنین گفت : مذاکره‌ کنندگانی از کیف به کریمه آمدند و به من پست معاون نخست‌وزیری را پیشنهاد دادند اما نپذیرفتم ؛ چراکه درحال انجام کاری تاریخی برای بازگرداندن کریمه به روسیه هستم و پس از آن آماده ترک سیاست می‌باشم . 

انتهای پیام/
برچسب ها: نخست ، وزیر ، کریمه ، جنگ ، اوکراین ، روسیه ، کشتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.