سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نخستین فروشگاه دست‌آفرین گامی در جهت توسعه تولیدات صنایع دستی

معاون توانمندسازی و کارآفرینی سازمان رفاه شهرداری تهران از افتتاح نخستین نمایشگاه و فروشگاه زنجیره‌ای دست‌آفرین در کشور خبر داد.

رمضان لطفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر به تأکیدات مقام معظم رهبری در سال اخیر مبنی بر جهاد اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی با هدف توسعه کار و سرمایه ایرانی اشاره نمود و اظهار داشت: افتتاح این فروشگاه یک حرکت علمی-عملی و اجرایی در خصوص توسعه بازاریابی، بازارسازی، فروش و برندسازی در حوزه کسب و کارهای کوچک، تولیدات و محصولات هنرمندان صنایع دستی و کارآفرینان است.

وی از منطقه 15 به عنوان نخستین مرکز پاپیوت افتتاح این نمایشگاه یاد کرد و افزود: این نمایشگاه دیروز با حضور رییس شورای شهر تهران با دبیر کمسیون اجتماعی و رییس کمیته اشغال، کارآفرینی مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران شهرداری و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح شد.

معاون توانمندسازی و کارآفرینی سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان اینکه افتتاح این نمایشگاه مقدمه‌ای جهت توسعه این فروشگاه‌ها در سال 93 در 5 شعبه شمال،‌ جنوب، مرکز، شرق و غرب تهران خواهد بود اظهار داشت: این اقدام زمینه‌ای جهت توسعه کسب و کار تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل کوچک تحت پوشش شهرداری قرار خواهد داد.

*تخصی عنوان فروشگاه‌های دست‌آفرین از سال 93

لطفی از به کارگیری ظرفیت هنرمندان صنایع دستی، صاحبان کسب و کار و کارآفرینان در جهت توسعه تولید آنان به عنوان گام نخست اجرای این طرح نام برد و افزود: تخصی عنوان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در زمینه پوشاک، صنایع‌دستی از دیگر فعالیت‌هایی است که در سال آتی همگام با توسعه فروشگاه‌ها نهایی خواهد شد.

وی به تشکیل کمیته‌ای کارشناسی، متشکل از کارشناسان کارآفرینی شهرداری، سازمان میراث، آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت شناسایی و طبقه‌بندی محصولات و نیز ارزش‌گذاری قیمت‌ها اشاره نمود و گفت: ایجاد شناسنامه هویت محصول جهت شناسایی هنرمند و دیگر مشخصات اثر از دیگر اقداماتی است که توسط این کمیته اجرا می‌شود.

معاون توانمندسازی و کارآفرینی سازمان رفاه شهرداری تهران ماموریت‌های فروشگاه است آخرین را در قالب 3 گام عنوان نمود و افزود: تامین مصارف داخلی شهرداری اعم از هدایا مصارف عمومی به عنوان نخستین گام اجرایی این طرح است که پس از توسعه و فروشگاه‌ها زمینه تامین اقلام خصوصی سایر سازمان‌ها، دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها نیز فراهم خواهد شد.

*ثبت اطلاعات بیش از 15هزار کارآفرین در بانک اطلاعات کارآفرینان

لطفی در ادامه به ثبت اطلاعات بیش از 15هزار خوداشتغال، کارآفرین در بانک اطلاعات کارآفرینان اشاره نمود و تصریح کرد: تامین اقدام مورد نیاز کارآفرینان از یکدیگر به صورت مبادله‌ی کالا گام نهایی این طرح است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح سامانه مجازی جهت خرید اینترنتی از فروشگاه‌های دست‌آفرین از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است که در آینده نهایی خواهد شد.

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.