سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران:

قیمت خودرو در سال 93 افزایش پیدا نمی‌کند/سبد کالا تا به امروز بین 14 میلیون نفر توزیع شده است

وزیر صنعت و معدن گفت: قیمت خودرو در سال 93 تغییر پیدا نخواهد کرد و طبق مصوبات قبلی این رویه ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های این وزارتخانه در راستای حضور در اکسفوی 2015 گفت: شرکت در این اکسفو به شرکت نمایشگاه بین‌المللی واگذار شده است و یک گروه 20 نفره در حال پیگیری روند برگزاری این اکسفو است.  
 
وی افزود: حدود 1500 متر مربع زمین را برای اکسفو 2015 در نظر گرفته‌ایم.  
 
نعمت‌زاده درباره اتخاذ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پس از دستورات رئیس‌جمهور و معاون اول وی و ابلاغاتی که از سوی آن‌ها انجام گرفت در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پیگیر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.  
 
وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم طرحی را تا آخر سال درباره پیدا کردن اقتصاد مقاومتی ارائه دهیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نحوه کیفیت و قیمت خودرو در سال آینده گفت: در حال حاضر خودروسازان ما از شرکت‌های خصوصی تشکیل شده‌اند و ما شاهد هستیم که روند نسبتا خوبی در این زمینه در حال پیگیری است.
 
نعمت‌زاده تاکید کرد: براساس برآوردهای ما قیمت خودرو در سال 93 تغییر پیدا نخواهد کرد و قیمت خودرو طبق تصمیم اتخاذ شده در پایان سال 91 ادامه پیدا خواهد کرد.  
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه اسامی برخی از اقشار کم درآمد در دریافت سبد کالایی وجود ندارد اظهار داشت: در این زمینه تنها به گروه و اقشاری که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی لیست آن‌ها را ارائه داده است سبد کالا توزیع شده است و ما دخالتی را در این باره نداشته‌ایم.  
 
وی افزود: حدود 15 میلیون و700 هزار نفر در حال حاضر سبد کالا دریافت کرده‌اند که در این میان سبد کالا تا به امروز بین 14 میلیون نفر توزیع شده است.  
 
وی درباره نحوه اعلام تعرفه‌ها گفت: ما سعی کرده‌ایم درباره اعلام تعرفه‌ها به صورت دقیق وارد عمل شویم تا بروز تخلفات در این زمینه را کاهش دهیم به گونه‌ای که برخی از تعرفه‌ها را به صورت مستقل ارائه داده‌ایم.

وزیر صنعت معدن تجارت در پاسخ به سوالی درباره حضور خودروسازان چینی در صنعت خودروی کشور گفت: بعد از تحریم‌های اعمال شده توسط غرب ما نمی‌توانستیم صنعت خودروسازی را تعطیل کنیم از این رو برخی از گروه‌های خودروساز مانند خودروسازان چینی در این صنعت حضور پیدا کردند.
 
وی با اشاره به این که تولید خودروی ما در سال گذشته کاهش پیدا کرده بود افزود: در چند ماه گذشته شاهد افزایش و گسترش صنعت خودرو در کشور بوده‌ایم.
 
نعمت‌زاده تاکید کرد: خودروسازان ایرانی در تلاش بودند که قطعات خود را تامین کنند از این رو با خودروسازان چینی وارد تعامل شدند زیرا ما نمی‌توانیم در این صنعت خود را اسیر خودروسازان غربی کنیم.  
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حضور نظامیان در صنایع معادن گفت: بنده چنین خبری را نشنیده‌ام و از آن اطلاع ندارم و تنها یک معدن کوچک که مواد اولیه آن کاربرد نظامی داشت در اختیار آن‌ها قرار گرفته و وزارت صنعت،‌معدن و تجارت نیز با آن موافقت کرده است.  
 
وی درباره کنترل و تنظیم بازار از سوی این وزارتخانه در روزهای پایانی سال گفت: از لحاظ تامین میوه به خصوص پرتغال و سیب هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد و همه تمهیدات لازم در این باره اتخاذ شده است.  
 
نعمت‌زاده درباره تمهیدات این وزارتخانه در حمایت از صنعت گفت: امسال تمام تلاش دولت این بوده است که با تورم مقابله کند ودر راستای گسترش صنعت وارد عمل شود.  
 
وی تاکید کرد: ما در جلساتی که با صاحبان صنایع داشته‌ایم تاکید کرده‌ایم که همه تلاش خود را بر حمایت از آن‌ها و مقابله با رکود به کار خواهیم گرفت تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
میثم
۲۲:۲۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
ما رو باش به امید ارزون شدن ماشین نشسته ایم.
حسین
۲۰:۲۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
من واسه خودرو ثبت نام کرده ام اگر خودرو گران بشه مجبورم خودرو دست دوم بخرم.