سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگاه قضایی حامی اصلی منابع طبیعی می باشد

رئیس دادگستری شهرستان دامغان گفت : اجرای قانون باید در سرلوحه کار منابع طبیعی و آبخیزداری باشد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی  باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام سید علی اصغر ترابی رئیس دادگستری شهرستان دامغان ظهر امروز در دیدار با رئیس و پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان که در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد به نقش و جایگاه یگان حفاظت منابع طبیعی پرداخت و گفت : اجرای قانون باید در سرلوحه کار منابع طبیعی و آبخیزداری باشد و با متخلفان اراضی ملی با جدیت برخورد شود.

 وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری در جامعه افزود : منابع طبیعی میتواند با همکاری محیط زیست ، نیروی انتظامی و  میراث فرهنگی در جهت حفظ عرصه های منابع طبیعی موفقتر باشند .

ترابی از منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان یکی از بازوان اصلی دستگاه قضایی یاد کرد و افزود: دستگاه قضایی از حامیان اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری در برخورد و مقابله با متخلفان در اراضی ملی است.

وی حفظ اراضی ملی را واجب دانست و گفت: همه باید در حفظ اراضی ملی بکوشیم و این نعمت خدادادی را به نسل های آینده انتقال دهیم .

رئیس دادگستری شهرستان دامغان با اشاره به اینکه مردم حافظان اصلی منابع طبیعی در کشور هستند افزود : مردم و معتمدین روستاها باید در کشف قاچاق چوب و تصرف عدوانی با منابع طبیعی و دستگاه قضایی همکاری بیشتر و مستمر داشته باشند .

وی از منابع طبیعی خواست تا در اجرای بهتر و سریعتر احکام صادره با دادگستری همکاری بیشتری داشته باشند .

همچنین محمد علی بهاور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ضمن ارائه گزارش یک ساله از منابع طبیعی گفت: تا کنون 50 پرونده وارد دادگستری شده است که برای 34 فقره از این تعداد پرونده حکم به نفع منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان صادر شده است .

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری مراتع و جنگلها از وظایف اصلی منابع طبیعی می باشد گفت : پیشگیری از تصرف عدوانی منابع طبیعی و قاچاق چوب توسط یگان حفاظت از دیگر وظایف این اداره است .
انتهای پیام/

برچسب ها: قضایی ، منابع ، طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.