سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از بزاق کودک احوال دندانش را بگیرید

معمولا زمانی که رویش دندان شروع می‌شود تغییرات زیادی در سطح عمومی بدن طفل از جمله افزایش جریان بزاق، درد در موضع و به هم ریختن سیستم گوارشی کودک اتفاق می‌افتد.

 دکتر بهزاد هوشمند دندانپزشک، متخصص و جراح بیماری‌های لثه و استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تسکین و تسهیل درد رویش دندان در نوزادان گفت: رویش دندان در کودکان از ۶ الی ۷ ماهگی شروع می‌شود و بعضی از بیماری‌ها موجب تسریع رویش و برخی موجب تاخیر رویش می‌شود ولی به طور میانگین در ایران ۶ تا ۷ ماهگی زمان رویش دندان است. 

 وی اظهار داشت: معمولا زمانی که رویش دندان شروع می‌شود یکسری تغییرات در سطح عمومی بدن از جمله افزایش جریان بزاق، درد در موضع و به هم ریختن سیستم گوارشی کودک موجب اسهال می‌شود، اتفاق می‌افتد. 

وی در ادامه گفت: این تغییرات موجب می‌شود که کمی درجه حرارت بدن طفل بالا برود که مجموعا برای نوزاد ایجاد ناخوشی می‌کند. 

این دندانپزشک گفت: همزمان با رویش دندان برای اینکه بتوان موجب تسکین و تسهیل رویش دندان در نوزاد شوید به والدین توصیه می‌شود که حتما به پزشک مراجعه کنند تا کودک تحت درمان دارویی قرار بگیرد. 

وی در پایان گفت: در این شرایط به کودکان داروی مسکن، داروهایی برای استفاده در لثه و محل رویش و نهایتا وسیله‌ای که کودک باید آن را گاز بزند تا مخاط و محل رویش دندان را تحت تاثیر قرار دهد، تجویز می‌شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بزاق ، دندان ، لثه ، گوارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.