سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

امضای تفاهمنامه همکاری برای ارتقاء سلامت اجتماعی هرمزگان

کمیسیون ملی یونسکو در ایران و جهاد دانشگاهی هرمزگان تفاهمنامه همکاری امضا کردند .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت : بر اساس این تفاهمنامه دوره های آموزشهای لازم برای ارتقاء سلامت در هرمزگان برگزار می شود .

سعیدآبادی در همایش ارتقاء سلامت هرمزگان افزود : معیار مهم پیشرفت و توسعه یافتگی هر منطقه سلامت اجتماعی آن است و بدون آموزش و یادگیری و بدون فرهنگ سازی امکان تقویت آن وجود ندارد .

وی گفت : توانمند سازی مهارتی و اقتصادی زنان محله های حاشیه ای و توجه به میراث فرهنگی ، صنایع دستی، علوم طبیعی ، بافت و معماری، آیین ها و سنت های و گویش های محلی در ارتقای سلامت اجتماعی موثر است و در همکاری با جهاد دانشگاهی به این موضوع ها توجه شده است .

سعید آبادی توسعه پایدار را لازمه رشد اقتصادی، فرهنگ و اجتماع و حفظ محیط زیست دانست و افزود : کمیسیون ملی یونسکو ایران، تمام توشه و تجربیاتمان را در اختیار سازمان های مرتبط قرار می دهد .

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان هم گفت : سال آینده مرکز غربال گری سرطان در زیر نظر وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی و با همکاری پژوهشکده سرطان در جهاد دانشگاهی هرمزگان راه اندازی می شود .

حسینیان افزود : با راه اندازی این مرکز دوره آموزشی برای پیشگیری از سرطانها برگزار می شود و مردم می توانند از آموزشهای آن استفاده کنند .

استاندار هرمزگان هم با اشاره به برخی از مشکلات بهداشتی استان گفت: بخش سلامت استان مستلزم یک نگاه زیرساختی و بین بخشی است .

جادری افزود : توجه به سلامت زنان ، توجه به سلامت خانواده ها و جامعه است و برنامه ریزی برای ارتقاء سلامت آنان باید در الویت قرار گیرد ./س

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.