سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /برای نخستین‌بار توسط یک حشره‌شناس کرمانشاهی:

کشف پنج گونه حشره گرفت

برای نخستین بار در ایران توسط دکتر مرتضی کهراریان، عضو هیات علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرمانشاه پنج گونه و یک جنس از حشرات راسته پادمان (Collembola) شناسایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

پژوهشگر کرمانشاهی گفت: راسته پادمان از جمله حشرات موجود در خاک هستند، هرچند در دنیا تحقیقات فراوانی روی این بند پایان صورت گرفته، اما در دهه های اخیر به عنوان یک شاخص آلودگی خاک و آب به شمار می روند.

کهراریان افزود: در این تحقیق 5 گونه و یک جنس از خانواده Entomobryidae برای نخستین بار شناسایی شده است. متاسفانه در ایران تحقیقات کمی در این راستا صورت گرفته و طی چند سال گذشته چندین محقق روی این مسائل برنامه ریزی کرده اند.

وی که از محققان رشته حشره شناسی است، خاطرنشان کرد: این تحقیق با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و مرکز تحقیقات کشور اسپانیا انجام شده است.

کهراریان درباره سایر دستآوردهای خود در زمینه حشره شناسی یادآورشد: بیش از 20 گونه دیگرب رای نخستین بار در ایران و یک گونه تحت عنوان Hypogastrura  persica نیز برای نخستین بار در جهان شناسایی کرده ام که گونه  persica بیان کننده نام ایران است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه، تاکنون 14 مقاله ISI  و چندین طرح تحقیقاتی به ثبت رسانده است و در حال حاضر تحقیقات گسترده و قابل توجهی در مورد شناسایی "فون پادمان" موجود در استان کرمانشاه، همچنین تاثیر آلودگی خاک بر میزان جمعیت آن ها انجام داده که نتایج تحقیقات به زودی اعلام خواهد شد./س

برچسب ها: کشف ، حشره ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
استاد خوب و عالی هستن ..تدریسشون عالیه