به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به مهم وحساس بودن ارزشیابی تحصیلی افزود: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به نمره دادن و صدور گواهینامه خلاصه نمی شود بلکه یکی از اهداف اصلی آن کمک به معلم در شیوه های آموزشی و رفع نواقص یادگیری دانش آموزان است.
وی یاد آور شد: در صورتی که ارزشیابی صحیح و مناسبی صورت نگیرد، تبعاتی همچون کاهش علاقه دانش آموزان، هدر رفتن سرمایه های مادی و انسانی، افزایش نرخ مردودی و تکرار پایه، اختلال در رشد عاطفی دانش آموزان، از میان رفتن خلاقیت و... را در پی خواهد داشت.
عبدالرسول عمادی بیان داشت: مشاهده دانش آموزان در کلاس درس، آزمایشگاه و سایر موقعیت های پرورشی، استفاده از گفت وگوهای غیررسمی و مصاحبه، بررسی کارهای علمی دانش آموزان، اجرای آزمون های مختلف و.. از مهمترین فعالیت های آموزشی معلمان قلمداد می شود.
وی تصریح کرد: در ارزشیابی باید همه جوانب در نظر گرفته شود و نباید امتحان را به عنوان هدف تلقی نمود بلکه باید امتحان را ابزاری برای رسیدن به هدف در نظر گرفت.
انتهای پیام/