سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

گشایش بیش از 20 نمایشگاه صنایع دستی در استان فارس

در ایام نوروز ۲۷نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای مختلف استان فارس برپا می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛محمد محمدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: در هرکدام از شهرستان‌ها بنا بر موقعیت جغرافیایی و ظرفیت خاص آن‌ها در زمینه گردشگری و همچنین توانمندی در رشته‌های صنایع دستی نمایشگاه برپا می شود.

محمدی ادامه داد: در این غرفه‌ها، هنرمندان و صنعتگران کارهای خود را به طور زنده به دید گردشگران نوروزی می گذارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی فارس همچنین از برپایی 30 غرفه صنایع دستی در مجموعه فرهنگی پارسه (تخت جمشید) خبر داد و بیان کرد: در صورتی که دیگر استان ها خواهان عرضه محصولات بومی و صنایع دستی ایران در این مکان تاریخی باشند، غرفه هایی مختص استانها، در مجموعه فرهنگی پارسه (تخت جمشید) در نظر گرفته می شود.

وی افزود: به صورت تخصصی و زیر نظر معاونت صنایع دستی در مجموعه فرهنگی آرامگاه سعدی نیز 40 غرفه عرضه و فروش محصولات صنایع دستی برپامی شود و در این غرفه‌ها حدود 60 هنرمند در 35 رشته مختلف صنایع دستی آثار هنری خود را در معرض دید عموم می گذارند.

میراث فرهنگی و صنایع دستی فارس همچنین در ارگ کریم خانی حدود 8 غرفه مختص صنعتگران و هنرمندان در مجموعه در مجموعه سرای مشیر واقع در بازار وکیل حدود 10 غرفه عرضه صنایع دستی و در مجموعه فرهنگی حافظ، یک فروشگاه دائمی بزرگ صنایع دستی برپاکرده است./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: گشایش ، نمایشگاه ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.