سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم‌ترین عناوین حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

از حضور بیش از 70 هزار دانشجو در راهیان نور تا تجمع دانشجویان مقابل سفارت اتریش

مهترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

معمارباشی: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در محیط‌های علمی مبتنی بر حمایت مسئولان است
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مهاجر اصفهان گفت: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در محیط‌های علمی، آن هم به طور ویژه که مد نظر رهبری است وظیفه سنگینی بر دوش دانشجویان قرار می‌دهد که البته راهبرد این مسأله حمایت‌های مسئولان دانشگاهی و وزارت‌ علوم را می‌طلبد چراکه بسیار مهم و حساس است.

ولایت مطلقه فقیه خط قرمز دانشجویان انقلابی است/از قوه قضاییه تقاضای محاکمه فوری رضوی فقیه را داریم
مجمع هماهنگی تشکل­های دانشجویی استان خراسان جنوبی،.در پی توهین سعید رضوی فقیه(عضو ستاد مهدی کروبی در انتخابات سال 88)، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف بیانیه ای به شرح زیر راصادر کرد.

وجدانی‌نیا: حضور بیش از ۷۰ هزار دانشجو در راهیان نور دانشجویی امسال
مسئول فرهنگی ـ اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال حدود ۷۰ هزار نفر از دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان‌های راهیان نور دانشجویی شرکت کنند.

حجت‌الاسلام شریعتی: لزوم توجه مسئولان دانشگاه‌ها به امر پرورش در کنار آموزش
رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متاسفانه در دانشگاه‌ها صرفا نقش آموزش پررنگ‌تر است و باید با کمک حوزه‌های مدیریت فرهنگی، ‌انجمن‌های اسلامی و بسیج دانشگاهی نقش پرورش را زنده کرد.
 
عده‌ای با نام پاپ در آفریقای مرکزی به جان مسلمانان افتاده‌اند/آیا دیده‌بان حقوق بشر از این جنایات بی‌خبر است؟
در نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران به پاپ رهبر مسیحیان جهان آمده است: در عصری که سخن از حقوق بشر گوش فلک را کر کرده است در آفریقای مرکزی هزاران زن و کودک قتل عام می‌شوند و رسانه‌های به اصطلاح بی‌طرف در خوابی عمیق فرو رفته‌اند.

روستا آزاد:  نظام‌های آموزشی به مسائل فرهنگی و شخصیتی دانشجویان توجه ویژه داشته باشند
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: پرداختن به مسائل شخصیتی و فرهنگی چیزی است که دانشجو و نظام‌های آموزشی دانشگاه‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

غلامی‌سامان:  وزارتخانه‌های علوم، ورزش‌وجوانان، آموز‌ش‌وپرورش و دانشگاه آزاد در دایره هشدار فرهنگی رهبری قرار دارند
دبیر سیاسی جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: مخاطب مقام معظم رهبری فقط وزارت فرهنگ نیست، بلکه وزارت علوم، دانشگاه آزاد، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان نیز در دایره هشدار مقام معظم رهبری قرار دارد.

کاشت چند اصله نهال در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان
به مناسبت هفته منابع طبیعی و به تبعیت از مقام معظم رهبری ده‌ها اصله نهال در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان از سوی رئیس و جمعی از کارکنان سازمان بسیج دانشجویی غرس شد.
 
لزوم جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان آفریقای مرکزی/فرانسه آتش بیار درگیری‌ها
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ پیرامون قتل عام مسلمانان آفریقای مرکزی اعلام کرد: حضور جانبدارانه نیروهای فرانسوی در درگیری‌های داخلی آفریقای مرکزی بر آتش اختلافات و تعداد قربانیان و آوارگان افزوده است.

زینعلیان:  دولت به بیانات رهبری در مقوله فرهنگ نگاه ویژه‌ای داشته باشد
ائم مقام واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: رئیس‌جمهور باید نسبت به مطالبی که در رسانه‌ها مطرح می‌کنند توضیح بیشتری ارائه دهد و امیدواریم دولت به بیانات رهبری از بعد فرهنگی نگاه ویژه‌ای را داشته باشد.

شفیعی:  اولین تشکلی بودیم که پرده از نقاب "مشایی" گشودیم
مسئول واحد آموزش جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ما به عنوان جامعه اسلامی دانشجویان اولین تشکلی بودیم که نسبت به آقای مشایی واکنش نشان داده و پرده از نقاب وی گشودیم.

اصغریان:  بی‌توجهی به سیاست اقتصاد مقاومتی جز ضربه زدن به نظام سرانجامی نخواهد داشت
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: لازمه استفاده از اقتصاد مقاومتی اتکا به درون و نه نگاه داشتن به بیرون است و مسئولین باید نسبت به اقتصاد درونی کشور و اتکا به خویش توجه خاصی داشته باشند.
 
برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم
اعضای بسیج دانشجویی 40 دانشگاه استان تهران طی نامه‌ای به روسای قوا و سایر دستگاه‌های مسئول در خصوص تلاش برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید کردند که در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
 
رسم میزبان‌بودن را به جا می‌آوریم رسم میهمان‌بودن را زیر پا نگذارید
جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی طی نامه‌ای خطاب به اشتون اعلام کرد: ما رسم میزبان بودن را برایتان به جا می‌آوریم؛ شما رسم میهمان بودن را زیر پا نگذارید که سابقه‌ای بس خراب دارید.

بستجانی: اعزام 3 هزار استاد به مناطق عملیاتی همزمان با تعطیلات نوروز
دبیر ستاد راهیان نور سازمان بسیج اساتید کشور گفت: سازمان بسیج اساتید کشور همزمان با تعطیلات نوروزی سه هزار استاد بسیجی را به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام می‌کند.

مخبردزفولی:  اقتصاد مقاومتی یک نظریه نوین اقتصادی در ابعاد ملی و بین‌المللی است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقتصاد مقاومتی یک نظریه نوین و بدیع اقتصادی در ابعاد ملی و بین‌المللی است.

نجابت: خودباوری و ایمان به خدا راه‌گشای اقتصاد مقاومتی
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر ظرفیت‌های درونی گفت: نگاه و چارچوب‌های اقتصادی نظام باید تغییر کند و باید در حوزه‌های اجرا، قانون‌گذاری و نظارت قوانین کارآمدی را اتخاذ کنیم و به صورت جدی پیگیر آن‌ها باشیم.
 
آیا در قتل عام مردم مسلمان میانمار و آفریقای جنوبی احساس خطر نکرده‌اید؟
بسیج دانشجویی 150 دانشگاه استان اصفهان خطاب به اشتون اعلام کردند: آیا در قتل عام مردم مسلمان میانمار و آفریقای جنوبی احساس خطر نکرده‌اید و از لگد مال شدن زندگی هزاران انسان بی‌گناه زبان به گلایه نمی‌‌گشایید؟

بهتر است ادبیات احترام متقابل به حقوق ملت‌ها را در پیش گیرید
چهار اتحادیه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به اشتون آوردند: خانم اشتون! شما راه‌های خشن زیادی را برای مبارزه با مردم ایران امتحان کرده‌اید و تاکنون موفق نشده و نخواهید شد. پس بهتر است با رها کردن گزینه‌های غیر انسانی ادبیات احترام متقابل به حقوق ملت‌ها را در پیش گیرید.

عبدی: تجمع دانشجویان کشور در اعتراض به نقض حاکمیت ملی در مقابل سفارت اتریش
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران از برگزاری تجمع دانشجویان کشور مقابل سفارت اتریش خبر داد.

دیانی:  دستگاه دیپلماسی موضع جمهوری اسلامی را در برابر اقدامات غربی‌ها اعلام کند
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم هم‌چنان که رهبر انقلاب آن‌ها را فرزند انقلاب نامیدند اقدام انقلابی نمایند و با برخورد قاطع با اقدامات غربی‌ها، موضع جمهوری اسلامی را نشان آن‌ها دهند.

ناطق نوری عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی/ روسای تعدادی از دانشگاه ها منصوب شدند
روسای دانشگاه های علامه طباطبایی، قم، فرودسی مشهد، اراک، شهید باهنر کرمان، علوم و فناوری مازندران، علم و صنعت تهران، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی سمنان در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 92 منصوب شدند.

بهرامی:  عدم رعایت اصول دیپلماتیک توسط اشتون در حافظه تاریخی و سیاسی مردم ایران ماند
دبیرکل جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی ضمن انتقاد از دیدار اشتون با محکومین فتنه 88، اظهار داشت: خطای فاحش وی در عدم رعایت اصول دیپلماتیک حتما در حافظه تاریخی و سیاسی مردم محفوظ خواهد ماند.
 
چرا در فرانسه زنان به خاطر داشتن حجاب از دانشگاه‌ها اخراج می‌شوند؟/ تاکنون عکس‌های کودکان غلطان در خون فلسطین را دیده‌اید؟
دبیرخواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به کاترین اشتون گفت: تاکنون عکس های کودکان غلطان در خون را در فلسطین دیده اید یا شیون زنان فلسطینی را که اجساد کودکان معصوم خود را از زیر خروارها خاک بیرون می کشند شنیده اید؟

موضع ضعیف وزارت امورخارجه قابل تأمل و تأسف است
دبیر واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای خطاب به ظریف گفت: در دو سفر اخیر نمایندگان اتحادیه اروپا شاهد دخالت‌های آشکار این اتحادیه در امور داخلی‌مان به اسم حقوق بشر لیبرالی‌شان هستیم و موضع ضعیف و ناکافی این وزارت‌خانه در مورد این مسائل قابل تامل و تاسف می‌باشد.

حدادعادل:  نگرش دینی ما در مدیریت، به ایجاد یک فضای انسانی می‌اندیشد
رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: در مدیریت غیرالهی آنچه که مدنظر است "سود حداکثری" است، اما نگرش دینی ما بیشتر به ایجاد یک فضای انسانی می‌اندیشد.

انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.