سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

خلع ید ۵۸۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس

۵۸۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس در سال 92 باز پس گرفته شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: ۲هزار ۸۶ پرونده در اداره کل منابع طبیعی استان فارس در سال ۹۲ وجود داشته که از این تعداد ۲۸۳ پرونده راهنمایی شده و ۵۸۰ هکتار از اراضی فارس باز پس گرفته شده است.

سید کاظم بردبار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه تمام برنامه‌‌های هفته منابع طبیعی بر اساس برنامه‌ریزی به صورت منظم و مرتب انجام شده است ادامه داد: امسال از نظر منابع آبی سال خشکی بوده اما منابع طبیعی فارس با توجه به پراکندگی بارندگی و رشد گیاهان وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه امسال رشد علوفه خوبی در مراتع داشتیم، افزود: این مسئله از نظر بحث آتش‌سوزی کمی نگران‌کننده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس در شمار سه استان نخست از نظر آتش‌سوزی مراتع است، خاطر نشان کرد: برای شهرستان‌های بحرانی در زمینه آتش‌سوزی مراتع اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس 2 میلیون و 215 هزار هکتار جنگل وجود دارد، بیان کرد: با توجه به جمعیت 5 میلیونی استان فارس سرانه جنگل در این استان 5 هکتار بوده که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

بردبار با بیان این که سرانه فضای سبز جنگلی در جهان 8 هکتار است که این رقم از سرانه استان فارس بالاتر است، افزود: در راستای جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در حاشیه جاده‌ها تفاهم نامه‌ای بین اداره راه و منابع طبیعی انعقاد شده است./ب

انتهای پیام/

برچسب ها: اراضی ، منابع ، طبیعی ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.