سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انحصار آب‌های زيرزمينی به دست صهیونیست‌ها فلسطینیان را در این منطقه با خطر جدی روبرو کرده است/ دادگاه رژيم صهيونيستي منزل خانواده فلسطينی را به شهرک نشينان واگذار کرد

اقدامات رژیم صهیونیستی در منع فلسطینیان از بهره برداری از آب‌های زیرزمینی برای آبیاری محصولات، کشاورزی فلسطینیان را در این منطقه با خطر جدی روبرو کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،کاهش بارندگی در دره اردن و اقدام رژیم صهیونیستی به منع فلسطینیان از بهره برداری از آب های زیرزمینی برای آبیاری محصولات، کشاورزی فلسطینیان را در این منطقه با خطر جدی روبرو کرده است. 

 کشاورزی فلسطینیان در دره اردن به سبب کاهش بارش به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. به همین سبب کشاورزان فلسطینی در این منطقه آب کافی برای کشاورزی ندارند بخصوص که مقاماترژیم صهیونیستی به فلسطینیان اجازه نمی دهند از آب های زیرزمینی استفاده کنند. 

"نادر الخطیب" از اعضای گروه دوستان زمین با اشاره به چشمه روستای عوجه در دره اردن می گوید: این چشمه به سبب کاهش بارندگی های امسال خشک شده است. این بدان معناست که عوجه آب برای کشاورزی ندارد. این در حالیست که در فاصله چند متری این چشمه یک چاه حفر شده است که آب شهرک‌های صهیونیست نشین را تامین می کند ولی اهالی عوجه از این آب محروم هستند حال آن که این آب های زیرزمینی که از طریق این چاه استخراج می شود، متعلق به فلسطینیان است و شهرک نشینان اسرائیلی در منطقه دره اردن از آن استفاده می‌کنند.
 
"ایمن فاضل" گزارشگر این شبکه با اشاره  به بخش وسیعی از زمین هایی که به سبب بی آبی بایر مانده اند گفت: این زمین ها در بخش فلسطینی دره اردن قرار دارد. فلسطینیان ساکن این مناطق قادر به استفاده از آب های زیرزمینی نیستند به همین سبب محصولات آنها بر اثر خشکسالی از بین می رود و این در حالیست که اسرائیل با حفر چاه از آب های زیرزمینی بهره برداری می کند تا به شهرک نشینان در آبیاری زمینهای خود کمک کند. 

یکی از اهالی منطقه می گوید: همه چیز برای شهرک های اسرائیلی فراهم است ولی بر عکس، ما هیچ چیزی نداریم. 

از سوی دیگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی یک منزل متعلق به فلسطینی ها در الخلیل را به شهرک نشینان صهیونیست واگذار کرد. 

 دادگاه عالی اسرائیل به نفع شهرک نشینان اسرائیلی حکم صادر کرد و به آنان حق داد منزل یک خانواده فلسطینی را نزدیک حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن مالک شوند. 

دادگاه عالی اسرائیل با این حکم خود به کشمکشی قضایی پایان داد که هفت سال طول کشید. خانواده فلسطینی «الرجبی» که مالک این منزل بود برای جلوگیری از سیطره شهرک نشینان بر این منزل به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شکایت کرده بود. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.