سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمرو موسی : اخوان المسلمین در صورت تغییر رفتار می تواند در حيات سياسی مصر مشارکت کند

عمرو موسی سیاستمدار برجسته مصری گفت:اگر اخوان المسلمین رفتار خود را تغییر دهد، قانون اساسی مصر اجازه مشارکت آن در حیات سیاسی آتی کشور را می دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، دبیرکل اسبق اتحادیه عرب، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری مصر که اخیرا ریاست هیئت پنجاه نفره اصلاح پیش نویس قانون اساسی این کشور را برعهده داشت، در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: آینده از این حقیقت سر منشا می گیرد که قانون اساسی جدید هیچ شخص یا گروهی را از برخورداری از حقوق کامل خود محروم نکرده است، برخلاف قانون اساسی که در دوران اخوان المسلمین تدوین شده بود.

عمرو موسی افزود: ما از همه می خواهیم که قوانین بازی را رعایت کنند، به قانون و جامعه احترام بگذارند؛ اما اگر اخوان المسلیمن به رفتار گذشته خود ادامه دهد، هیچ کس آنها را قبول نخواهد کرد و به آنها رای نخواهند داد. آنها باید خود را تغییر دهند و عامل اصلی برای تغییر، رعایت قوانین، احترام به مقررات، قانون اساسی و کشور است. نه رفتار و تفکری با گرایش به عقاید سیاسی غریبه ای که جامعه مصر اعتقادی به آن ندارد و اساسا آن را رد کرده است.

سیاستمدار برجسته مصری درباره عبدالفتاح السیسی افزود: من در این گفتگوها به این نتیجه رسیدم که وی به درک کاملی از مشکلات جامعه و آنچه باید انجام شود، رسیده است. به همین دلیل از وی حمایت می کنم،زیرا متقاعد شده ام که وی می تواند این کار را انجام دهد و این کار، بازسازی کشور است، کشوری که دچار مشکلات بسیاری است، کشوری که با پرونده های رها شده بسیاری مواجه شده است، پرونده هایی که بسیار بد پیگیری شده اند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.