سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر سیا هک کردن رايانه‌های سنا را رد کرد

مدیر سازمان جاسوسی آمریکا روز سه شنبه اظهارات جنجال برانگیز اخیر یک سناتور متنفذ کشورش که سیا را به هک کردن رایانه های بازرسان کنگره و نقض قانون اساسی آمریکا متهم کرده است، بی اساس دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه  ، جان برنان مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در نشستی که « شورای روابط خارجی» سنا ترتیب داده بود، تاکید کرد ادعاهای سناتور دیان فینستین کاملا از واقعیت دور است و ما هرگز چنین کاری ( هک کردن رایانه های بازرسان کنگره) را انجام نمی دهیم. دیان فینستین در حال حاضر ریاست کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا را بر عهده دارد.

جان برنان تکذیب کرد که ماموران سیا تلاش کرده اند در تحقیقات کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا در فاصله سالهای دو هزار و نه تا دو هزار و دوازده درباره روشهای بحث برانگیز و خشونت بار بازجویی از مظنونان، اختلال ایجاد کنند.

به گفته جان برنان، تحقیقاتی که وزارت دادگستری آمریکا در این باره انجام می دهد، مشخص خواهد کرد که آیا ماموران سیا یا اعضای کمیسیون اطلاعاتی سنای آمریکا در بازجویی از مظنونان مرتکب تخلف شده و قانون را نقض کرده اند یا خیر. 

جان برنان خاطر نشان کرد:« ما هرگز تلاش نمی کنیم جلو هیچ تحقیقی را بگیریم. تحقیقات به شیوه ای مناسب پیگیری می شود. سیا به هیچ وجه از کمیسیون اطلاعات یا سنای آمریکا جاسوسی نمی کند و در فعالیت آنها اختلال ایجاد نمی کند.»


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.