سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد رياست آژانس امنيت ملی آمريکا: شنود مکالمات تلفنی ادامه خواهد يافت

فردی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای اداره آژانس امنیت ملی این کشور معرفی کرده است، روز سه شنبه تاکید کرد ادامه جمع آوری اطلاعات مربوط به شهروندان و شنود مکالمات تلفنی امری حیاتی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛مایکل راجرز که فرد مورد نظر اوباما برای اداره آژانس امنیت ملی آمریکا است جای ژنرال کیت الکساندر را در راس این اداره اطلاعاتی آمریکا خواهد گرفت اما لازمه این کار این است که سنای آمریکا با این امر موافقت کند.
کیت الکساندر در شرایطی بازنشسته می شود که آژانس امنیت ملی آمریکا به علت افشای ابعاد گسترده برنامه ها و اقدامات جاسوسی این نهاد توسط ادوارد اسنودن به شدت آماج انتقادهای داخلی و خارجی قرار گرفته است.
مایکل راجرز که روز سه شنبه در کمیسیون نیروهای مسلح سنای آمریکا حضور یافته بود، تاکید کرد اگر اداره امور آژانس امنیت ملی آمریکا را بر عهده بگیرد تلاش خواهد کرد شفافیت را در فعالیت های این نهاد تقویت کند با این حال لازم است که آژانس های اطلاعاتی آمریکا همچنان بتوانند در آینده نیز به جمع آوری اطلاعات از طریق شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی ادامه دهند.
وی خاطر نشان کرد: « بسیار حیاتی است که مسئولان آژانس امنیت ملی آمریکا بتوانند در کوتاه ترین فرصت ممکن ارتباطات تلفنی مربوط به تروریست ها را شنود و بررسی کنند و پی ببرند که آیا صحبت از یک گروه و شبکه تروریستی در میان است تا بتوانند جلو تهدیدها و خطرات احتمالی آنها را بگیرند.
افشای جمع آوری اطلاعات مربوط به ارتباطات تلفنی شهروندان آمریکایی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا اعتراضات زیادی را در میان مسئولان حزب جمهوری خواه آمریکا و مردم این کشور برانگیخته است. باراک اوباما در واکنش به خشم جمهوری خواهان و بخش بزرگی از افکار عمومی آمریکا، در ماه ژوئن اعلام کرد قصد دارد حدود اختیارات آژانس امنیت ملی آمریکا را بهتر از گذشته مشخص کند.
مایکل الکساندر تاکید کرد:« ما باید درباره فعالیت های خود و علل و انگیزه های این فعالیت ها، گفتگو کنیم. اگر نامزدی این مسئول نظامی بلند پایه آمریکایی به تایید سنا برسد، علاوه بر ریاست آژانس امنیت ملی آمریکا فرماندهی دایره امنیت انفورماتیک ارتش را نیز عهده دار خواهد بود.
وی با اشاره ضمنی به موج انتقادات و حملات لفظی برضد آژانس امنیت ملی آمریکا، تاکید کرد می خواهد به گونه ای عمل کند که این نهاد اطلاعاتی بتواند کاملا پاسخگوی اقدامات خود باشد.
وی خاطر نشان کرد:« ما باید به گونه ای عمل کنیم که در تمام مراحل قوانین و مقررات به طور کامل رعایت شود و زمانی که ما با رعایت نکردن فرایندهای قانونی، مرتکب خطایی می شویم باید آشکارا علل اشتباه خود را به همه توضیح دهیم.»
 مایکل راجرز در حال حاضر فرماندهی بخش عملیات سایبری نیروی دریایی آمریکا را بر عهده دارد. وی پیش از این در راس دایره اطلاعات ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا
خدمت کرده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.