سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پوتین" پس از بحران اوکراین رکورد محبوبیت خود را شکست

مهمترین موسسات تحقیقاتی روسیه روز سه شنبه اعلام کردند ولادیمیر پوتین از زمانی که در مه 2012 بار دیگر به عنوان رئیس جمهور روسیه برگزیده شد، به ویژه به علت مداخله در اوکراین رکورد محبوبیت خود را شکسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ براساس تحقیقی که مرکز لوادا  Centre Levada  اواخر فوریه  از 1603 نفر در 45 منطقه روسیه انجام داد، در بین 69 درصد از افرادی که از آنها سوال شده است، از هر سه روس، دو نفر می گویند سیاست ولادیمیر پوتین را تأیید می کنند. این میزان نه درصد بیشتر از آمار فوریه 2013 است. 

براساس نتایج این تحقیق که در پایگاه اینترنتی لوادا منتشر شده است تنها 30 درصد روس ها با فعالیت های رئیس جمهور خود مخالفند. این در حالی است که سال گذشته این میزان 35 درصد بود. 

موسسه وی تی سیوم VTsIOM نزدیک به قدرت حاکم، میزان محبوبیت پوتین را 68 درصد اعلام کرده است. این منبع همچنین اعلام کرد برای 53 درصد از افرادی که از آنها سوال شده، بحران اوکراین « مهمترین موضوع » اخبار است. 

لوادا الکسی لوینسون جامعه شناس لوادا گفت :  با توجه به اینکه  حمله روسیه در اوکراین ادامه دارد، میزان محبوبیت پوتین می تواند همچنان افزایش یابد.  وی گفت : روس ها در خصوص تحلیل حوادث در روسیه و خارج از این کشور به پوتین اعتماد دارند. 

اوگنی مینچنکو  Evguéni Mintchenko سیاستمدار روس نیز در روزنامه ودوموستی  Vedomosti اعلام کرد تصویری که مطبوعات نزدیک به حزب حاکم روسیه از هرج و مرج در اوکراین نشان می دهند از ثبات پوتین حکایت دارد. 

از زمانی که ولادیمیر پوتین در سال 2000 به قدرت رسیده است، میزان محبوبیت وی هرگز از 60 درصد پائین تر نرفته است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: بحران ، پوتین ، اوکراین ، چندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.