سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان نخبه البرزی سوخت پاک بیودیزل از پسماند روغن های خوراکی تولید کردند

برای نخستبن بار در کشور مکمل سوخت پاک بیودیزل از پسماند روغن های خوراکی توسط دانش آموزان نخبه البرزی تولید و مدیریت این طرح در کشور به تیم نخبه دانش آموزی البرز واگذار شد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران همایش سوخت های زیستی با حضور "مانیام مورالی" معاون دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP)، امیر جعفرپور معاون توسعه حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، مدیران کل آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست البرز و تنی چند از مسئولان استانی در سالن "صابر" اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در کرج برگزار شد.

مانیام مورالی در این همایش طی سخنانی اظهار داشت: دفتر عمران سازمان ملل (UNDP) طی تفاهم نامه ای پنج ساله با ایران که از سال 2012 آغاز شده و تا 2017 ادامه دارد از تولید سوخت پاک بیودیزل از پساماند روغن های خوراکی حمایت می کند.

مورالی ادامه داد: حمایت از طرح تولید سوخت بیودیزل از برنامه های دفترعمران سازمان ملل متحد درایران است.

وی با اشاره به مشارکت مردم و دانش آموزان در طرحهای مختلف از جمله زیست محیطی افزود: برنامه هایی که با مشارکت گروههای مردمی و محلی و مدارس انجام می شود تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت آب و هوا خواهد داشت.

مورالی با بیان اینکه پسماند روغن های خوراکی برای انسان و محیط زیست خطرناک است، تاکید کرد: با جمع آوری و تبدیل آنها به سوخت پاک می توان یک اقدام ارزشمند زیست محیطی انجام داد.

این کارشناس مسئول بین المللی گفت: این برنامه فقط مختص دانش آموزان و مدرسه نیست بلکه تمام ادارات و دستگاههای اجرایی باید برای تولید انبوه سوخت پاک بیودیزل وارد عمل شوند.

 معاون دفتربرنامه عمران سازمان ملل متحد UNDP در ایران در پایان با اشاره به تولید سوخت پاک بیودیزل از پسماند روغن های خوراکی گفت: این نوع روغن ها در صورت سرمایه گذاری بخشی از نیازهای زیستی و سوختی درایران و جهان را تامین می کنند.

  به تازگی دانش آموزان مجتمع آموزشی استعدادهای درخشان شهید سلطانی ناحیه سه کرج با همکاری بخش تحقیقاتی سوخت های زیستی ایران موفق به تولید سوخت پاک بیودیزل شدند که از روغن های پسماند خوراکی تولید می شود.

 بیودیزل یا گازوئیل زیستی، سوختی سبز بوده که از هر منبع روغنی گیاهی یا جانوری و یا ضایعات آنها قابل تولید است. این نوع سوخت، از انرژی های تجدیدپذیر محسوب می شوند که هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.
انتهای پیام/
 
برچسب ها: البرز ، پسماند ، خوراکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.