سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست واحد تعميرات خط منطقه خوزستان:

تعویض بخشي از "خط لوله 16 اینچ" فرآورده اهواز – ری در بستر رودخانه

حاجی پور گفت: يكي دیگر از نقاط حساس خط لوله 16 اینچ فرآورده اهواز - ری جهت انتقال پايدار فرآورده هاي نفتي به نقطه ايمن و مطلوبي تبديل شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران منطقه خوزستان، کیخسرو حاجی پور سرپرست واحد تعميرات خط منطقه خوزستان گفت: تعویض 75 متر از خط لوله 16 اینچ فرآورده اهواز – ری در محدوده بیدرویه – تنگ فنی در بستر رودخانه فصلی قلعه رزه بدلیل خوردگی بسیار شدید خط و نشتی مداوم در این نقطه انجام شد.

حاج پور با اشاره به اینکه این عملیات بیشترین حجم ساعت به لحاظ تخلیه خط را در برداشت خاطرنشان کرد: با مطالعه و بررسی دقیق پروفایل و مسیر واقعی خط به لحاظ شیب بستر زمین تصمیم بر آن شد در قسمت جنوبی ولو 16 اینچ کیلومتر 178 عملیات هات تپ و نصب ولو 2 اینچ انجام گردد تا خط بوسیله فشار ثقل به طول 6 کیلومتر تخلیه شود .

وی ادامه داد : در این عملیات میزان 488 هزار لیتر نفت گاز بوسیله 21 عدد تانکر در مدت زمان 20 ساعت به پخش فرآورده های اندیمشک تحویل داده شد .

سرپرست واحد تعميرات خط منطقه خوزستان همچنین با اشاره به اينكه پس از ذخيره سازي مواد، عمليات با برش خط و جوشكاري انجام شد افزود: نکته حائز اهمیت این بود که با توجه به حجم بالای نفت گاز، عملیات بدون هیچ گونه ریخت و پاش مواد نفتی و بروز کوچکترین مشکل پس از تنها 10 ساعت تلاش بی وقفه به پایان رسید .

انتهای پیام/
برچسب ها: خط لوله ، خوزستان ، نفت ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.