سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

مدیریت بیش از یک میلیون و 180 هزار عرصه جنگلی و مرتعی مازندران

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در مراسم گرامیداشت منابع طبیعی،آموزش و پژوهش در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت:794 هزار و 14 هکتار عرصه جنگلی و 300 هکتار عرصه مرتعی در حوزه ساری وجود دارد و در مجموع منابع طبیعی مازندران یک‌میلیون و 181 هزار و 884 عرصه را مدیریت می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، 

نوبخت با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار واحد دامی در عرصه‌های جنگلی وجود دارند افزود:این تعداد دام 270 روز در جنگل چرا می‌کنندکه آسیب‌های جبران ناپذیری را به عرصه منابع طبیعی وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر نیرو در اداره منابع طبیعی حوزه ساری از 9 هزار و 600 هکتار عرصه محافظت می‌کند، بیان داشت: در کل جنگل‌های شمال به ازای 10 هزار و 500 هکتار یک نیرو وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه اداره منابع طبیعی 12 شهید و 400قطع عضو دارد،گفت:اداره منابع طبیعی کمبود نیرو دارد و قاچاقچیان از نظر تجهیزات از نیروهای منابع طبیعی مجهزتر هستند.

نوبخت با بیان اینکه حدود 262 معدن در حوزه ساری وجود دارد،افزود:از این تعداد 122 معدن غیرفعال است که بهانه توسعه استان در فشار برای واگذاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه برگه سهام این معادن از 600میلیون تا 2میلیارد خرید وفروش می‌شود،خاطرنشان کرد:درسال های گذشته برای طرح های عمرانی،زمین‌های زیادی واگذار شده است که بخش قابل توجهی از آن بدون استفاده مانده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با اشاره به اینکه 4 هزار کیلومتر مرز مشترک با زمین‌های کشاورزی داریم، افزود: نیروهای ما در این بخش بسیار کم هستند.

نوبخت با بیان اینکه در سال گذشته 6 میلیون اصله نهال تولید شد،اظهار داشت:از این تعداد اصله حدود 5 میلیون در عرصه جنگلی کاشت و یک میلیون اصله بین مردم توزیع شده است./س

 

برچسب ها: مرتع ، جنگل ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.