سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

لرستان، مهم‎ترین استان‎ محدوده زاگرس به لحاظ جمعیت پلنگ

کارشناس محیط طبیعی حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه وضعیت حفاظتی گونه در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت(IUCN) و در معرض خطر است، گفت: لرستان را از مهم‎ترین استان‎ها در محدوده زاگرس به لحاظ جمعیت پلنگ باید قلمداد کرد وگفت: این استان جمعیت خوبی از اینگونه را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ محمد امیری افزود: وضعیت حفاظتی پلنگ در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت(IUCN) و در معرض خطر است.
کارشناس محیط طبیعی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پلنگ ایرانی با نام علمی panther pardus saxicolor بوده که از بزرگترین نژاد پلنگ در دنیاست. این حیوان جثه‎ای بزرگ، بدنی عضلانی ولی نرم و قابل انعطاف، سری پهن و دست و پای نسبتاً کوتاه، با پنجه‎های پهن و پنج انگشت در دست و چهار انگشت در پا دارد.
امیری تصریح کرد: مناطق تحت مدیریت چون پارک ملی تندوره، ساریگل، بافق، گلستان، کلاه کافی، توران کویر، خجیر، خبر، بمو، مناطق حفاظت شده جهان نما، البرز مرکزی، سفیدکوه خرم‎آباد، اشترانکوه، دنا و بهرام‎گور و برخی مناطق شکار و صید ممنوع چون گرین الشتر، هشتادپهلو و... از مهم‎ترین مناطق پراکنش اینگونه در ایران هستند.
این کارشناس حیات وحش خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت طعمه و شکار، تخریب زیستگاه، تعارض میان گوشتخواران و جوامع انسانی، وجود باورهای غلط، مسموم کردن لاشه‎های طعمه‎ها توسط مردم محلی، جزیره‎ای شدن زیستگاه‎ها و عبور جاده‎های ترانزیت و تلفات جاده‎ای از مهم‎ترین عوامل تهدید اینگونه است./س
 
برچسب ها: مهمترین ، محدوده ، جمعیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.