سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتخاری دیگر در صنعت نفت و گاز کشور؛

ثبت اختراع "سیستم اعلان و نگهداری سابقه آلارم های ترانسفورماتور شارژر"

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم، گفت: با ثبت اختراع سیستم اعلان و نگهداری سابقه آلارم های ترانسفورماتور شارژر افتخاری دیگر در صنعت نفت و گاز کشور توسط کارکنان پژوهشگر و مبتکر این شرکت با همکاری واحد پژوهش و فناوری رقم خورد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی با اشاره به سیستم اعلان و نگهداری سابقه آلارم های ترانسفورماتور شارژر اظهار داشت: اختراع حاضر شامل یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروکنترلر از نوع AVR، در هنگام دریافت سیگنال ارسالی از سوی آلارمها، رله ها و عناصر حفاظتی در ترانسفورماتور شارژرها اقدام می نماید.

وی اظهار داشت: امکان اعلان نوع آلارم بوجود آمده در اثر دریافت سیگنال ارسالی از  سوی عناصر حفاظتی ترانسفورماتور شارژر (مانند رله ها یا سنسورها)، ضبط و نگهداری سابقه آلارم های اعلان شده برای دسترسی به آنها در زمانهای دیگر و  اتخاذ تصمیم مناسب جهت راه اندازی مجدد ترانسفورماتور شارژر بعد از دریافت سیگنال ارسالی از سوی عناصر حفاظتی ترانسفورماتورشارژر مانند رله ها و سنسورها از طریق این برد الکترونیکی محقق می شود.

زمانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1392 طرحهای ابداعی و نوآورانه واحدهای مختلف این شرکت جهت ثبت در اداره کل ثبت اختراعات و مالکیتهای صنعتی ایران مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در راستای اجرای سیاست حمایت از دستاورد های علمی و مالکیت فکری و معنوی کارکنان شرکت پالایش گاز سرخون و قشم  و در پی شناسایی و تجمیع فعالیت نوآورانه که از سال 91 توسط امور پژوهش و فناوری در این شرکت دنبال شد، در ماه های گذشته نیز چندین گواهی ثبت اختراع (به شماره های 81191، 81767 و 81896) توسط شرکت دریافت شده است.

همچنین در حال حاضر 28 مورد نوآوری دیگر در دست بررسی و طی مراحل اداری جهت دریافت گواهی اختراع داخلی است و نیز از سال قبل یک مورد نوآوری در سازمان ثبت اختراعات آمریکا (USPTO) مراحل بررسی و ثبت گواهی اختراع را دنبال می کند.

گفتنی است این دستگاه توسط سجاد ساعی از کارکنان واحد تعمیرات برق این شرکت، پس از بررسی های فنی و با حمایت شرکت، به اداره کل مالکیت های صنعتی کشور ارسال و موفق به اخذ  تاییده ی علمی از مراجع ذی صلاح شد.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام دانش فنی این طرح به مالکیت شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در اداره کل مالکیت های صنعتی جمهوری اسلامی ایران به شماره 82310 و شماره بین المللی اختراعات H03,H02,H04 (مطابق با موافقت نامه کشور های عضو کنوانسیون پاریس، معاهده PCT) ثبت داخلی شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.